Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 10:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 22. aug 2016 14:54 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
Hej,

Er der nogen der har erfaring med selv at skifte partikelfilter? Er det samme fremgangsmåde som at skifte rør og lydpotter eller er det så komplekst at man skal holde sig fra det og lade profesionelle udføre arbejdet?

Mvh billebie

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 23. aug 2016 20:09 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Jeg ville bestemt selv gøre det.

Vores bil har ikke Elyos væske som f.eks. 1.6 modellen. Det burde være som at skifte en lydpotte. Dog vil der være forskellige sensorer dernede omkring, der enten skal flyttes over eller bare skiftes stik.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 23. aug 2016 20:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: tirs 11. aug 2015 17:28
Indlæg: 157
Af rent nysgerrighed, hvad er tegnene på at det skal skiftes?

Mit har kørt 292.000km, og har en gennemsnitlig kørsel imellem regenerering på omkring 625km.


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 26. aug 2016 18:51 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
Jeg har netop fået skiftet EGR ventil som konstant stod åben. Efter et par dage lyste motorlampen igen og en ny computerudsøgning melder om forkert tryk før/efter partikelfilter som formodentlig skyldes at filteret er sodet til og skal renses eller skiftes.

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 26. aug 2016 20:55 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
billebie skrev:
Jeg har netop fået skiftet EGR ventil som konstant stod åben. Efter et par dage lyste motorlampen igen og en ny computerudsøgning melder om forkert tryk før/efter partikelfilter som formodentlig skyldes at filteret er sodet til og skal renses eller skiftes.



Kik lige om de 2 slanger der går på partikelfilter er hele,de kan blive møre ,og så kan den ikke måle trykket korrekt før og efter..

Har fået dem skiftet for nogle år siden..

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 28. aug 2016 19:16 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
hej,

Tak for input - jeg vil få tjekket slangerne omkring filteret inden jeg gør yderligere.

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 28. aug 2016 20:09 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: tirs 30. jun 2009 20:44
Indlæg: 68
Og hvis slamgerne ikke fejler noget kan filteret sikkert stadig renses.

På min havde jeg en fejl på brændstof fordamperen, som bruges til at regenerere filteret. Det giver en fejlkode som er noget i stil med "particulate filter regeneration temperature too low".
Efter skift af fordamperen fik jeg ny fejl med tryk før/efter filteret. Sikkert fordi den ikke havde regenereret ordentligt i lang tid.
Den fik en dåse renseskum blæst i filteret, og næste dag en tvungen regenerering. Det fik blæst alt soden ud, og alting virker fint igen. Det er ca 20.000km siden


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 30. aug 2016 19:08 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 1. nov 2010 18:27
Indlæg: 28
Geografisk sted: Skanderborg
Ok. Hvordan foregår en tvungen regenerering? Kan man selv tvinge den til at gøre det eller skal det foregå vha computer?

_________________
Nuværende bil: Ford Mondeo, 07 (MK4), 2.0 TDCI, 210.000 km


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 30. aug 2016 19:09 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: tirs 30. jun 2009 20:44
Indlæg: 68
Det er via computer


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 30. aug 2016 19:41 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: fre 2. jan 2015 21:23
Indlæg: 62
Hvad bruger i af OBD stik og cumputerprogram?

Evt. links

Mvh Michael


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team