Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 16:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Hej folkens,

I sommers opgraderede jeg fra en Fiesta til en '09 Mondeo og har været rigtig glad for den - men en gang imellem har vi problemer med at starte den. Det er meget forskelligt om det er efter en kort/lang tur eller om den bare er gået ud i et lyskryds og man skal tænde den igen. Den starter op i omkring 300-500 rpm og hvis man giver den fuld gas kommer den ligesom igang, gør man ikke det så slukker den eller bliver på de 300-500 rpm. nogen som har et svar?
min lokale ford mekaniker siger at det er meget normal for benzin mk4'eren og at alt man skal gøre er at holde speederen i bund i 2-3 sek når man har slukket bilen for at "lufte ud", noget med nogle brændstofdampe?!

håber der er en som sidder med svaret, bilen er købt ved forhandler så der er stadig garanti på.

/Bannerholt

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej Bannerholt
Det lyder som en letter defekt brændstofpumpe. Tjek el forbindelser m.m.
Det med at lufte ud har jeg aldrig hørt med en bensin bil, med mindre at den har været kørt tom for bensin.
Jeg vil tjekke bensinpumpe. Hvis bilen har stået stille længe kan der opstå vand i bensintanken.
Det fjernede man med karboratorsprit. Jeg køre selv mondeo. Da jeg købte min fyldte jeg tanken et par gange og tilsatte en liter karboratorsprit.
De første to gange. Jeg har ikke haft problemer med det. Jeg lader altid min bil køre i tomgang en 20-30 sek inden jeg stopper motoren.
Hvad olie angår, der giver en god motor er en Fuchs olie Titan super Syn F 5W/30 fuldsyntetisk motor olie. Den kan du købe hos: (((www.oilshop.dk.)))...
Ole

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
jeg er ikke ret sikker på at det er pumpen. måske det er en tomgangsventil der hænger.

Junior Medlem
Junior Medlem

Kunne det evt. være EGR ventilen som en i en anden tråd henviser til?? mit værksted siger stadig at det er helt normalt for denne model :( hvad gør man lige i sådan en situation?? der er stadig brugtvogns garantien..

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej.

Fandt du nogensinde ud af, hvad der var galt, da jeg oplever akkurat det samme med min Mondeo 2.0 Benzin.?

Junior Medlem
Junior Medlem

Ja, det er bøsningerne på de hydrauliske ventil løftere som er slidt, åbenbart en fejl på den motor. det kan afhjælpes en lille smule ved at bruge en lidt tykkere olie, men i sidste ende siger min mek. at det vil koste nye bøsninger (vil koste næsten det samme som ny motor :( )

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time