Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 23. jul 2018 05:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ny på forum.
Junior Medlem
Junior Medlem

Hej alle I gæve Mondeo-gutter.

Jeg er ny herinde og har just anskaffet mig en Ford Mondeo 2,5 20V Turbo Titanium st.car fra 2009 med 100000 km. på bagen. Har hidtil kørt S-Max 2,0TDCI i 3 1/2 år, men da der nu er blevet for meget plads i denne, så var det på tide at gå tilbage til benzin-vognen og prøve den ypperlige 2,5 T'er, som jeg har hørt så meget godt om :-)
Jeg vil dog lige i al ydmyghed for jer eksperter spørge om der måske skulle være noget ved denne model (ud over forbruget! :shock: ) som jeg skal være særligt opmærksom på. Det er jo lidt som at få en lille (stor) ny i familien, så jeg modtager meget gerne råd og vejledninger som nogle af jer måtte have høstet med jeres bil(er).
Ellers glæder jeg mig til en forhåbentlig masse fornøjelige timer i selskab med fælles interesserede :-)

Mvh
Mads

2013: Ford Mondeo 2.5 T 20 V Titanium St.Car

Og det egoistiske legetøj til den varme tid på året: Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa :-)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Glostrup, København
Hej Mads. Tillykke med bilen. Har en af samme slags. Det er en super dejlig køremaskine! Den skal du nok blive glad for. Det er rigtigt at den ikke kører så langt på literen men det glemmer man når man mærker hvordan den trækker og hører lyden! Hvis du står og har ca 2200,- i lommen som brænder kan jeg anbefale at kigge lidt på bluefin fra england. Det er en opdatering af motorprogrammet som giver godt 60 hk mere og 90 nm. Det kan mærkes skal jeg lige love for.

Husk at lægge billeder op af dyret!

Endnu engang tillykke.

Mvh Mark

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej Mark.
Tak skal du have og tak for rådet med bluefin....har ikke lige 2200 lige nu, men det vil jeg da arbejde på at få asap :-)
Er der ingen risiko ved at montere det (ud over den risiko der jo altid er, når man begynder at pille ved en motor)? Min har kørt lige over 100.000 km....og hvis det virkelig er så godt, så vil jeg have det, ingen tvivl om det...men skal der ikke andre modificeringer til for at det kommer til at spille helt? Jeg tænker filtre og sådan noget...
Hvis ikke du allerede har gættet det, så er svaret "jo"...jeg er ikke født med en skruenøgle i hånden, så det skal være til at gå til for lægmand for at jeg tør kaste mig ud i det ;-)

Mvh
Mads

Og det egoistiske legetøj til den varme tid på året: Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa :-)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Glostrup, København
Jeg havde det på præcis samme måde. Men da det er plug and play i OBD stikket er det temmelig idiotsikkert. Jeg er heller ikke den vilde mekanikker. Jeg har ikke sat andre filtre eller andet i. Det er bare en optimering af motoren så den nærmest kommer til at yde som den gør i ford focus st. Det skulle angiveligt ikke være nødvendigt at opdatere hverken gearkasse eller motorkøling. Jeg har kørt med det i det mete af et år nu uden noget former for problemer andet end at få smilet af mit fjæs igen. Og så kan det iøvrigt anbefales at prøve, efter opdateringen, først en tankfuld med alm 95 og derefter shell vpower. Der er sgu noget mere riv i den på 99 oktan. Den eneste anke jeg har imod opdateringen er at antispinden har svære ved at håndtere hjulspind. Sandsynligvis pga. det øgede moment. Prøv iøvrigt at google bluefin og se lidt youtube video omkring det og læs evt på talkford.co.uk omkring det. Der er mange meninger, men langt de fleste er positive ligesom min!

Junior Medlem
Junior Medlem

Hehe....du er ved at have mig overbevist - jeg må helt sikkert spare sammen til sådan en bluefin :-)
Jeg har allerede været inde og "google" "bluefin" og jeg har også set en youtube-video af en VW, der optimeres. Og som jeg kan se det, så kan man altid "stille bilen tilbage" til original-indstillingerne, ikke sandt? Det lyder lidt som det, der herhjemme kaldes OBD-tuning....bare noget billigere ;-)
\Mads

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej igen....

Kan dæleme ikke finde den bluefin-ting til +2200 kr.....når jeg søger i dkr. så siger den +3600 kr....hmmm....ville man ikke kunne købe én i fællesskab med andre, der har samme bil, monstro? Og så deles om udgiften...der er jo alligevel en forskel på 2200 og 3600 - især når udgiften skal søges sløret i forhold til min bedre halvdel ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time