Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 16:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Gæst
Hej herinde..

Har lige købt en Ford Mondeo fra 2008, 2,0 benzin, og har nogle spørgsmål...

Jeg vil gerne have en integreret navigation/radio/dvd i, er der nogen gode forslag/råd jeg skal vide? Her tænker jeg, om jeg skal vælge orginalt eller et andet mærke. Og er der noget som er bedre end andet?

Og en mindre ting. Kan man købe chrome-liste til under sidevinduerne, og er det nemt at montere?

På forhånd tak
Den nye dreng i klassen

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Halløj i Mondeo-klubben :-)

Navi i øsen kan klares på mange måder. Men det er KLART at fortrække den originale indbyggede løsning da den står mest pæn i kabinen. MEN - den koster!!!!

Søg under Ford navi NX på ebay.de, så vil du se hvad sådan et brugt/nyt system løber op i.

Alternativt kan du "nøjes" med en Garmin Nuvi - så har Volvo udtænkt en montering til A-stolpen (og som også koster en formue i lille DK) hvor TMC og andre kabler er gemt af vejen! Derved undgår du kabler og sugekopper i ruden/stik til stor ærgelse og reklame til de østeuropæiske tyvebander!!! Dimsen og kablerne fra Volvo passer i vores Mondeo :-)

Passer pengepungen - så gå efter en af de nye NX navigationssystemer fra Ford - det er den bedste løsning efter min mening. De der kineser systemer til 3.000,- - 9.000,- kr er ikke pengene værd, da de ikke arbejder sammen med bilens CAN-bus system og Convers+.

God jagt!

Gæst
jeg har kigget på det her:http://www.ice-shop.dk/macrom-mavm6020-demo-p-992.html

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hmmm, yes... Jeg kan se hvorfor den frister..... prisen.....
Men - et er det er en DEMO vare! Altså brugt uden at vide hvordan. Det kan man overleve.
De skriver den kan bibeholde bilens CAN-bus, OK - det er også muligt, for ellers ville ratbetjeningen ikke virke i en Mk4 Mondeo. Men alle navi/radio funktioner du ellers ville få presenteret i dit Convers+ instrument er væk! Her er det desværre kun Ford selv der får en radio til at virke.....
Og så er der lige en ekstra ting du bør overveje - denne navi du henviser til er et kina produkt. Altså ikke den samme kvalitet som øvrige originale navi anlæg....

Prøv at kigge her og til næsten samme pris:
http://shop.ebay.de/i.html?_from=R40&_t ... Categories

Gæst
Ja, den ser rigtig fin ud.. Er der andre alternativer? Og hvordan kan jeg være sikker på den passer ind i min bil..??

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hejsa Træguru
Den tur har jeg været igennem, og er nu kommet godt ud på den anden side. Du behøver ikke at falde i samme fælder som jeg. Jeg har købt alle mine 3 radioer på eBay.
Ved den første var der fejl på Rat kontrollen
Den anden var en fin radio med Android styresystem. Den havde fejl på SD memory slottene + en del andet.
Derfor KØB IKKE ERISIN radioer

Nu har jeg købt en Pumkin, og den virker. http://www.ebay.de/itm/Kamera-Android-4 ... 2a4fe30f5a. Selv om annoncen ikke viser det, er der dansk sprog på radioen, og dansk tale på GPS'en.

På youtupe kan du se instruktion i hvordan du afmontere den gamle radio. Her kan du se, hvordan man gør det med kun en hånd: https://www.youtube.com/watch?v=Iedsrdoz8kM

Du skal bruge et lille plast dækjern. Det kan du skaffe ved at købe et "Cykel dækjern" (T.Hansen), og slibe det, som man sliber et stemmejern.
Alle ledninger af afmonteres uden vold. Der er forskellig clips og bøjler, som skal løsnes.
Det er nemmest, at føre GPS antennen og mikrofonen ud i passagersiden, og op foran forruden. Du skal afmontere handskerummet.
Ledningen til mikrofonen er muligvis for kort til en ideel placering ved loftslampen. Køb en forlænger.

Når du skal montere den nye radio, venter en meget slem overraskelse. Radioen kan ikke være der. Bunden af radiohullet er skabt specielt til fords radioer, og passer ikke til uoriginale radioer. Jeg klarede problemet med en fukssvans (ja , du læste rigtigt).

Hvis du køber en Pumpkin som min, skal to ledninger forbindes bag på radioen, for at ratkontrollen kan aktiveres. Jeg har tilføjet et foto der viser hvordan.

Når du har monteret den nye radio, kan du ikke længere justere uret i instrumentbordet på radione, som du plejer. Men uret kan også justeres fra rattet, så det er ikke noget problem. Held og lykke, og spørg, hvis du er i tvivl om noget.

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

VIP Medlem
VIP Medlem

Jeg har købt en Eonon Navi med Android. Den er ret kinesisk. Ikke helt stabil i software, langsom om at starte op. Man skal trykke pil tilbage for at gå frem. Den er lidt rigelig lys om natten. Alt i alt er jeg dog tilfreds med den. Jeg gav ca 3500 for den. Den er med Android 4,4 og quad core.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej Deckard.
Under indstillinger, kan du finde "Steering Wheel" Her kan du rette dine pile til at give den rigtige kommando, få lydstyrken og Mute til at virke rigtig.
Du trykker først den ønskede kommando på skærmen, og derefter to gange på rattet. Og så gemmer du.

Hvis den ikke vil lade sig indstille, kan det være fordi, at den mangler 5V i den hvide ledning på bagsiden af Ford stikket. Det kan du snuppe fra Key1 eller Key2. Se mit foto her over. Du klipper den hvide ledning, og forbinder A-siden med den brune Key1 eller Key 2. (De kommer fra samme punkt)

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej,

Har selv overvejet denne her:

http://billigstereo.dk/produkter/4-ford ... ia-center/

Har spurgt i en anden tråd om nogen kendte den. Men der er ikke rigtigt nogen der kender den.

viewtopic.php?f=7&t=5946

Hvis/når jeg køber den, skal jeg nok give besked her inde.

/Ole

Titel: kobling
Junior Medlem
Junior Medlem

hej alle jeg har en ford mondeo 1.8 benzin fra 2001 med mk3 motor . jeg er ved og skifte kobling fordi den glider ingen mislyde :-) har hørt at jeg skal skifte svinghjul også er det rigtig ? gør i også det ?mvh støvle :)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time