Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 22. feb 2018 12:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tja som teksten nok siger har jeg netop fået monteret ny motor, gearkasse, kobling og udrykkerleje og skiftet et par små ting. Men mit problem er at den stadig laver mindre "udsæt" / "hak" under acceleration ? Har fået skiftet tændspole og tilhørende kabler, stadig brugt men så nu meget ny ud. Mit spørgsmål lyder lidt på om det kan være en vacuum slange der sidder forkert ? eller en føler der skal skiftes ? når man kører frem til et kryds ligger den mellem 1500 og 2000 RPM, men den falder til til ca 1000 rpm når bilen holder helt stille. Er der nogen af jer kloge hoveder som har en god ide til hvad dette kan skyldes ? Eller er jeg derude hvor der skal sættes en tester på den? den melder ingen motorfejl eller lignende i instrument brættet.

Fortsat god dag til jer alle. :)

Mvh. Thor

Opdatering: problemet er nu løst. nye tændrør, kabler og tændspole.

Dog står den stadig højt i tomgangen fx ved kørsel frem til et kryds, der ligger den på knap 2000 RPM men falder så til omkring de 1000 RPM. Mekaniker mener noget gasspjæld eller evt. indsugnings manifolden ? det skal siges at det sekund jeg rører speederen i et kryds fx, farer den igen op på de ca 2000 RPM men falder efter et par sekunder igen til ca. 1000 RPM. nogen bud på dette ?

Sidst rettet af Pappa-Thor man 5. feb 2018 14:22, rettet i alt 1 gang.

Guld Medlem
Guld Medlem

Har du kontrolleret udluft slangen til krumptaphuset, den sidder under indsugningsmanifolden , den er meget bøvlet at komme til.
men den har det med at mørne og revne, det giver nemlig de symptomer du nævner,det var årsagen til vores problem.

Mvh.Bent

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Nej har jeg ikke. Har købt en obd tester og den viser ingen fejl. Må prøve at kigge på den slange. Tak for info

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 2630 Taastrup
Pappa-Thor skrev:
Tja som teksten nok siger har jeg netop fået monteret ny motor, gearkasse, kobling og udrykkerleje og skiftet et par små ting. Men mit problem er at den stadig laver mindre "udsæt" / "hak" under acceleration ? Har fået skiftet tændspole og tilhørende kabler, stadig brugt men så nu meget ny ud. Mit spørgsmål lyder lidt på om det kan være en vacuum slange der sidder forkert ? eller en føler der skal skiftes ? når man kører frem til et kryds ligger den mellem 1500 og 2000 RPM, men den falder til til ca 1000 rpm når bilen holder helt stille. Er der nogen af jer kloge hoveder som har en god ide til hvad dette kan skyldes ? Eller er jeg derude hvor der skal sættes en tester på den? den melder ingen motorfejl eller lignende i instrument brættet.

Fortsat god dag til jer alle. :)

Mvh. Thor

Når du slukker motoren, kan du så hører om den "hvæser" eller "fiser" ?
Prøv evt. med en hjælper, mens kølerhjelmen står åben?

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Puha nej har jeg ikke lige lagt mærke til. Må jeg lige prøve engang. Tak for det :-)

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Jeg har tidligere haft nogenlunde det samme problem da jeg fik udskiftet min motor (kun motor). Jeg fandt så ud af - med FORD's hjælp at - fejlen lå i gasspjældet. Det kunne ikke lukke helt tæt og derfor havde den både hakken og vilde omdrejninger osse på vej til et kryds el. ved standsning.

Så min ide må være at - din fejl osse kan skyldes gasspjældet som du f.eks. kan købe hos en hugger som jeg gjorde og nu kører den bare perfekt. Det var så den gummiring som sidder på selve gasspjældet som ikke lukkede helt tæt.

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time