Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 19. jul 2018 15:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej igen

Leak-off testen så ud som følgende

Dyse 1 = 2 ml
Dyse 2 = 2 ml
Dyse 3 = 5 ml
Dyse 4 = 2 ml

Så dyse 3 skiller sig ud fra de øvrige.

Hilsen

Jakob

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 9400 Nørresundby
P0251 står det et hav om på nettet, trykføler i pumpe, dyser så den ikke kan holde tryk. Prøv og søg på google der står meget om det. Dyser kan du få i Tyskland 4 stk renoverede 3000 kr. Husk de skal kodes, tager kun en times tid og skifte hvis de ikke siddér uhjælpelig fast, husk den lille oring på returslangen

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tingene udvikler sig med den gamle Mondeo, efter lidt Motorrens(Hydrive), Bell-add og en udskiftet knastakselføler, har i bilen i det mindst ikke sat ud, mens man kørte. Tilgengæld lyser glødelampen og går i limp mode, hver gang man starter den, hvis den er kold, så skal man lige trille et par kilometer, slukke og starte den, og så er der ingen problemer.
Den er dog også begyndt at melde en P2B00 fejlkode(se evt. vedhæftede fil), som mekanikeren mener skyldes en indsprøjtningsfejl i cylinder 1. og så en 132B, som tyder på en fejl med Acuatoren.

Det ser ud at acuatoren ikke kan løfte armen op når motor/bilen er kold(jeg antager i hvertfald at den skal løfte amen en smule op, det er i hvert fald hvad der sker, når bilen er varm, og man slukker og tænder for den og glødelampen ikke blinker.
Jeg tænker at jeg kan forsøge at motionere armen lidt når den er kold, og se hvordan friktionen er. Kan det være tegn på en "træt" acuator eller en snavset turbo, som måske kan klares med en grundig rensning/smøring?

Hvis man nu gerne selv vil læse fejl ud, er der så nogen der har erfaringer med OBD adaptere købt via Ebay, evt. de tilhørende softwareprodukter, Scanmaster, som Nic-tec.com sælger(er det en fordel med en ODBLink adapter fremfor en ELM327?

Hvis man nu skal forsøge med et par renoverede dyser fra tyskland, er der så nogen der har gode erfaringer, med hvorfra og hvilke mærke man bør købe, og hvordan sikre man sig at man får de rigtige, kan man finde motortypen(FMBA og lignende) andre steder end mejslet ind et sted på motoren, (jeg synes ikke lige jeg har kunne lokalisere nummeret nogen steder?

hilsen

Jakob

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Sølv Medlem
Sølv Medlem

nogle gange må man jo tage chancen og prøve at skifte dele, så
nu blev alle 4 dyser skiftet i sidste uge med nogle renoveret(de blev selvfølgelig kodet med de medfølgende koder og brændstoffilteret skiftet) Motorgangen
lyder meget bedre, men den går fortsat i nødprogram. fejlkoderne er fortsat p0251 og 1211
nogle sidste gode ideer(jeg tænker at højtrykspumpen er en for dyr:"vi prøver også lige denne løsning" investering

hilsen
Jakob

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej.

Jeg var ude i det samme sidste år. Den satte ud, hvis jeg trådte for hårdt på gassen, eller der kom en lille bakke, eller bare kørte.

For mit vedkommene, endte det med skift af højtryks pumpe og dysser. Det startede som du beskrev. og til sidst kunne jeg ikke kører uden den satte ud for hver km.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time