Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 22:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Geografisk sted: Nyborg
Hej Mondeo folk :-)

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at købe "nyt" lys til kabinen i form af loftlys foran med kort/læse lamper og lys+ramme til bagsædet.
Jeg har sat noget afmærknings tape ned gemmen bilen fra midt i loftlyset foran til midt loftlys over bagagerum så midten er nogenlunde mærket op. Nu kommer det store spørgsmål så; Hvor langt fremme/bagud i hht bagagerums lys/solbrille holder sidder lampen normalt over bagsædet? er vi foran eller bagved loftbjælken ?

Håber der er nogen der har lidt mål jeg kan gøre brug af inden jeg med nervøs hånd flænser loftet i stykker :o

mvh

Thomas

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Hvis det kan hjælpe så tog jeg lige et billede

https://drive.google.com/file/d/0B3v30C ... p=drivesdk

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Undskyld det sene svar.

Tusinde tak for billedet!

Det lader til at vi er bag loftstiveren og i nogen lunde linie med sprossen i bagdøren. Har du eventuelt mulighed for at smide en tommestok op mellem solbrillekonsollens bagkant og loftlamperammens forkant? Så har jeg lidt mere at gå efter :-)
På forhånd tak.

mvh

Thomas

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Lidt OT - men har du reservedels numre på ramme og lys da jeg også savner lidt lys på bagsædet.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Jeg monterede selv i min stc ved bagsædet, jeg placerede min lidt længere fremme end på nca’s billede.. du får lige lidt billeder af min her. Jeg brugte en lampe fra midterste række i en galaxy mk3, p/n 8A6A-13K767-AB :)

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Nightmartin skrev:
Lidt OT - men har du reservedels numre på ramme og lys da jeg også savner lidt lys på bagsædet.

Der er en ellers fin post her på FordWiki der forklarer fremgangsmåden på en hatchback her er også finish nummer på ramme og lampe. http://www.talkford.com/community/page/ ... light-r164

Det som jeg har forstået er at selve lampen kan bruges fra en mondeo mk3/mk4 - Fiesta mk6 (?) og Focus mk2 (mener der er mk2) da de alle har samme form faktor.
Jeg skal selv have opgraderet til mondeo mk4/Fiesta mk6/Focus med læselys og de der orange/røde dioder der giver det her ambient lys ;-)

Jeg selv har handlet lampe og ramme fra en engelsk mondeo mk4 fra eBay (så jeg håber dælme at rammen er ens på mk3/mk4 ellers græder jeg nok lidt senere heh)

Nå, men har med et laservaterpas lavet blyantstreger på kryds og tvers. Jeg er på nuværende tidspunkt ok tilfreds med placeringen hvor jeg lige er ~2 cm bag loftstiveren.

-Edit- Photobucket lader til at være suuuper sløv med at uploade/behandle mine billeder så fandt anden løsning.

Laservaterpas for at få midten at bilen, længde:
Billede

Og på den anden led:
Billede

Havde lavet en papskabelon hvor hullet er liidt for lille så der er noget af barbere af.
Billede

Jamen så er der egentlig tegnet op.. så skal nerverne bare på plads :D :
Billede

Første cut, igen noget mindre end det færdige hul. Hellere barbere af end at skulle lime loft på igen haha:
Billede

Færdige hul, brugte lang tid på at prøve rammen i hullet, tegne op og barbere af, lidt af gangen:
Billede

Her ses loftstiveren, der er ca 2 cm fra kanten til bjælken:
Billede

Rammen placeret i hullet, den sidder stramt, måske endda lidt FOR stramt. Hellere stramt end løst! :
Billede

Rammen igen, nedefra :
Billede

I med lampen, den sidder også stramt i det rammen nok er liidt deform da hullet er en anelse for småt:
Billede

I "glas og ramme" :-) Rammen kommer fra Mondeo mk4 og lampen er den oprindelige jeg havde oppe foran:
Billede

Et kig bagfra, ser da ok ud?! :
Billede

Og et sidste tjeck med det ret så brugbare laservaterpas, strålen rammer lyskontakterne fra bagagerum til front:
Billede

Jeg mangler pt bare at trække noget ledning fra det forreste lys og så er bagsædet oplyst :-) Skal jeg være lidt kritisk så ser det ud som om på billederne at rammen gaber lidt i siderne. Det er ikke noget jeg har opdaget før nu. Kan være lyset forneden der kaster en skygge, eller det at hullet egentlig godt kunne tåle at få barberet en smule af. Vi ser :-)

1000 tak for billeder til hjælp for beslutning om endelige placering :-)

att Hej-hej Den placering du har valgt var egentlig også den jeg først havde i tankerne da man er foran loftstiveren.. men nu har jeg bestemt mig for at gå så tæt på OEM som muligt :-) så ser vi om jeg skal have nyt loft i haha

MVH

Thomas

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Thomas,
Ja jeg valgte den placering dels for at være foran stiveren, men også for at have lampen midt over bagsædets sædehynde da jeg mest af alt manglede lyset der omme når jeg skulle have ungerne spændt fast i deres autostole i de mørke timer og tænkte den ville give mest optimal lysmængde på den måde :) -Jeg valgte som sagt at bruge en lampe fra en Galaxy, dels var de nemmere at finde og så ville jeg gerne have en med læselamper. Egentlig kan du bruge hvilken som helst lampe, bare husk at få rammen med til den! Men med de foreslåede lamper får du en der matcher resten

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time