Aut. Gear dårlig skifte og hakkeri ?

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2001 - 2007 (også kaldet MK3)
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi
Fuel: Diesel

Re: Aut. Gear dårlig skifte og hakkeri ?

Post by noisy_cricket » Tue 5. Dec 2017 09:33

drivmidlet i stort set alle spraydåser er brændbart - lidt ligesom æter (såkaldt dieselstart). Jeg vil ummidelbart ikke tro at det kan lave SÅ meget ravage - men man skal jo aldrig sige aldrig... Det med at tørre den af på producenten er spild af tid - det får man ikke noget ud af. Jeg tror at det er en kombination af flere ting + sort uheld at den begynder at suge.. det kan i teorien være en utæt pakning i turboen der har fejlet helt da han jokkede den i bund.

At skifte motor er en større operation, men en erfaren gut vil kunne klare det på 1 til 2 dage, hvis du finder præcist samme model motor med samme motorkode. en benziner tager max 1 dag at skifte - en diesel lidt mere, da der kan være behov for diverse justeringer inkl programmering af dyser osv.

Spørgsmålet er om han vil gøre det gratis hvis du bare betaler motoren? - kig evt på bildelsbasen.se
/cs
Board Administrator

LMF
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2005
Model?: Mk3 Ghia st.car 2,0 TDCI

Post by LMF » Tue 5. Dec 2017 17:14

Burde det være nødvendigt, at justere de dyser som sidder i den motor, som sættes i bilen ?

Jeg kan tage fejl, men burde motoren ikke være køreklar ?
superpjok
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2006
Model?: C-max 2.0 TDCI 136HK.

Post by superpjok » Tue 5. Dec 2017 17:43

Hej!
Dyser skal programmeres og udluftning mmmmm skal foretages ;°-)
DRas
Guld Medlem
Guld Medlem
Model?: mk3

Post by DRas » Tue 2. Jan 2018 11:34

Endnu engang tak for de mange fine svar og mulighedder. Jeg kan kun beklage at bilen fortsat holder hvor den "døde". Mekaniker bliver ved med at komme med forklaringer på hvorfor han ikke er gået i gang med den !!!!!
1. Han skal åbne den siger han, så han kan få en forsikringsmand til at kigge på den ?
2. Han har bare ikke åbnet den endnu !!
3. Han er stresset siger han, men lover at gå i gang hele tiden.
4. Jeg har spurgt om ikke vi kan få et andet værksted til at lave den, og så finde en løsning på regningen sammen ?
5. Det vil han ikke være med til, da han ikke mener at det erham der har lavet en fejl, SELVOM bilen kunne køre da jeg afleverede den, og selvom det var ham der trykkede sømmet i bund, og NEJ han tjekkede ikke olie inden han gik i gang.
6 Han fortæller at han lukker sit værksted meget snart, da han er så presset og stresset !!

Er der nogle afjer der har erfaring med fx. FDM eller blot ved hvordan jeg kan komme videre ? Hvad ville i selv have gjort ?
Godt Nytår til jer alle
jakob j
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2008
Model?: Mondeo 2,0 tdci 140 Titanium st.car

Post by jakob j » Tue 2. Jan 2018 20:24

Er det et uafhængigt værksted eller er han medlem af en kæde? Din bilpartner, automester el.lign.?
Titanium stc. 2008 tdci 140
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi

Post by noisy_cricket » Wed 3. Jan 2018 08:26

har du betalt noget til ham endnu? HVIS han kan få forsikringen til at æde den, skal det bare sættes i værk så hurtigt som muligt og du må evt kontakte hans forsikringsselskab for at bede dem om at træde ind i sagen. Alternativt må du få en advokat til at formulere et pænt brev til ham.
Hvis forsikringen ikke vil æde den, ville jeg bare få skiftet motoren til en anden brugt - hos en anden mekaniker - og så komme videre.
Hvis du er medlem af FDM skal du helt sikkert kontakte dem. Hvis ikke du var medlem før problemet opstod, er der intet at gøre..
/cs
Board Administrator
DRas
Guld Medlem
Guld Medlem

Post by DRas » Tue 9. Jan 2018 18:25

Jeg var i dag forbi mekaniker, og opdagede at bilen for første gang ikke holdt parkeret hvor den gik død !
Jeg talte med mekaniker, som kunne fortælle at han havde fået konstateret Stress og Depression. Derfor laver han for tiden ikke længere biler,og har valgt at melde skaden til hans forsikring og sende min DEO til et Autoværksted i Slagelse. Her skulle man efter planen åbne den og kigge på skaden. En taksator vil så fastslå om bilen skal laves på forsikringens regning, eller om der er tale om en skaden bilen selv har forvoldt. ??
Hvis svaret bliver det sidste, tænker jeg;
1. Kan det være rimeligt at jeg nu har ventet snart 3 måneder på dette svar ?
2. Mekaniker tjekkede ikke olie inden han gik i gang med motorens.
3. Han udførte opgaven alene, selvom jeg flere steder har læst at man skalvære to om det, pga omdrejninger osv. ?
4. Efter at have fyldt spray på, joggede han bare sømmet i bund.
5. Mekaniker var tydeligvis allerede på dette tidspunkt stresset, hvilket nu har ført til fast sygeperiode med dertil depression.

Tænker i ikke at ovenstående har noget at sige, eller ?
Håber godt nok at forsikringen kommer med et godt svar :-)

Tak for alle jeres fantastiske svar :-)
LMF
VIP Medlem
VIP Medlem

Post by LMF » Tue 9. Jan 2018 18:50

At mekanikeren havde det svært personligt, da han "legede smart" med din bil, fratager ham ikke for et ansvar for hans handlinger eller mangel på handling.

Du skal ikke acceptere på nogen måde, at du bare havde en dårlig dag da du skulle bruge mekanikerens assistance

Har selv været medlem hos FDM i over 20 år og fået pengene igen via assistance da autoværksteder prøvede at røvrende mig.
Specielt når ankenævn for biler kommer med i spillet sker der sager. En regning på over 10000 kr forsvandt som dug for solen :D :D :D
DRas
Guld Medlem
Guld Medlem

Post by DRas » Tue 9. Jan 2018 21:05

Vil FDM tage sig af denne opgave, hvis jeg melder mig ind nu ovenpå alt det her ballade, eller er det for sent ?
LMF
VIP Medlem
VIP Medlem

Post by LMF » Wed 10. Jan 2018 13:49

Jeg kan ikke udtale mig på FDM`s vegne
Du må selv tage kontakt til Dem - så får du den bedste vejledning ;)
Post Reply