Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 24. maj 2018 07:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Guld Medlem
Guld Medlem

Selvfølgelig og tak igen. på Mandag ved jeg måske mere ?
Vender stærkt tilbage :-)
God Weekend til alle......

Guld Medlem
Guld Medlem

Ringedetil Mekaniker igen i dag. Han fortæller at bilen nu er tilbage på hans eget værksted :-(
Han er igen med at afmontere "VipArmen" syntes jeg han sagde ? Ved ikke helt hvad det betyder, men måske noget med topstykket ?
Han havde dog ikke fået fat i taksator endnu, men lovede som sædvanlig at han NOK skulle få det gjort.
ØØjjj jeg syntes godt nok det er tungt. Forsøger at holde tålmodigheden højt.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
vippearmene sidder under ventildækslet og han er nok i gang med at pille toppen af for at skifte et par ventiler eller 16..

Guld Medlem
Guld Medlem

lyder vildt ? håber det bedste,,,,,,,,,,,

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Prøv at tale med FDM jeg havde en nabo hvor de gik ind i sagen selv om han ikke var medlem da han købte en smart som brugte både vand og olie og forhandlerens mekaniker sagde at motor skulle skiftes og at det ville koste 30000 kr.

Det endte med at jeg fik min fætter som er Mercedes mekaniker til at kigge på den og den fik ny er køler Bundkar og så blev div slanger samlet ordentligt og så kunne bilen køre igen forhandleren var lykkelig for han vidste godt at højst sandsynligt ville være kommet til at betale en ny motor selv hvis den ikke kunne redde.

Men i ovennævnte tilfælde ville FDM gerne tage sagen selvom han ikke var medlem da skaden opstod

Guld Medlem
Guld Medlem

Endnu engang tak for de mange fine tips :-) Jeg var hos mekaniker i går, og her stod bilen stadig. Kiggede ned i motoren og kunne se at toppen nu er taget af. Han har dog stadig ikke fået tilkaldt taksator selvom bilen ER meldt til hans forsikring ? Jeg tager på skiferie i næste uge, og har bedt ham få styr på tingene til jeg er tilbage, ellers bliver det FDM han taler med næste gang. Han lovede at få styr på det. For at fremskynde det hele har jeg lovet at give et pænt bidrag til hans selvrisiko, hvis altså han snart får fingeren ud !!
GOD DAG TIL ALLE..........

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 6300 Gråsten
Du er godt nok en tålmodig mand :)

Guld Medlem
Guld Medlem

Jeg har nu kontaktet FDM og de er gået ind i sagen. Første step var at skrive en mail til mekaniker og give ham 14 hverdage til at redegøre for en løsning. Denne mail har han ikke svaret på, og derfor har FDM´s jurister nu overtaget. Søndag morgen kørte jeg alligevel en smut forbi værkstedet for at se til min savnede Mondeo. Her fandt jeg den med motorhjelmen stående på klem. Da jeg åbnede bilen for at kigge indenfor, mødte der mig et overraskende trist syn Alle sæder og seler er nu "Økologiske" i det der vokser mug/svamp (små grønne pletter). Dette har jeg naturligvis også beskrevet og sendt billeder af til FDM. Venter nu på svar for yderligere, og håber snart det må gå min vej.
God dag til alle.......

Guld Medlem
Guld Medlem

FDM har nu bedt mig om at skrive endnu et brev denne gang anbefalet med en svarfristpå 10 hverdage. Det har jeg gjort, og så må vi se hvad der sker ?

Guld Medlem
Guld Medlem

Mekaniker har nu langt om længe pillet "Intercooler og EGR ventil" af bilen, taget billeder og sendt det hele til Taksator. Så må vi se hvornår der kommer et svar herfra.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time