Luft?
Luft?
Hej.
Jeg knækkede et stik på en højtrykslange fra en af dyserne. Diesel over det hele.
Hensigten med at afmontere slangerne var at finde ud af dysernes tilstand.
Advarselslampen med glødetråden blinkede.
Købte et nyt slangesæt til alle 4 dyser.
Jeg satte "prøve slanger " ned i 4 flasker på for at tjekke hver dyses mængde af diesel retur.
Startede og der kom en lille sjat diesel i de 4 flasker , og motoren gik i stå.
Opgav efter par forsøg, og monterede herefter de nye slanger.
Motoren startede, men gik straks i stå. Herefter død. Min tester (U480) melder - ingen forbindelse.
Måske en mangelfuld forklaring, men gode bud søges. Helst ingen bud med en dødsdom
Hilsen Palle
Jeg knækkede et stik på en højtrykslange fra en af dyserne. Diesel over det hele.
Hensigten med at afmontere slangerne var at finde ud af dysernes tilstand.
Advarselslampen med glødetråden blinkede.
Købte et nyt slangesæt til alle 4 dyser.
Jeg satte "prøve slanger " ned i 4 flasker på for at tjekke hver dyses mængde af diesel retur.
Startede og der kom en lille sjat diesel i de 4 flasker , og motoren gik i stå.
Opgav efter par forsøg, og monterede herefter de nye slanger.
Motoren startede, men gik straks i stå. Herefter død. Min tester (U480) melder - ingen forbindelse.
Måske en mangelfuld forklaring, men gode bud søges. Helst ingen bud med en dødsdom
Hilsen Palle
Re: Luft?
Har købt en udlufter, men nu vælter regnen ned. Prøver i morgen, og vender tilbage
Hej igen
Nu har jeg skiftet dieselfilter og pumpet diesel frem til
slangen i motorrummet. Bilen kan nu med besvær starte,
men klaprer og banker. Slipper man speederen går den i stå.
Motorlampen lyser.
Gode råd?
Nu har jeg skiftet dieselfilter og pumpet diesel frem til
slangen i motorrummet. Bilen kan nu med besvær starte,
men klaprer og banker. Slipper man speederen går den i stå.
Motorlampen lyser.
Gode råd?
Advarselslampen med den gule glødetråd havde blinket indimellem og bilen gået i nødprogram. Dette skete kun få gange og ellers kørte den fint.
I forsøget med at få styr på advarselslampen/nødprogram skiftede jeg gløderør og rensede EGR ventilen. Ingen bedring. Min tester siger nu at der er fejl på : EGR Flow excessiv og EGR flow CKT Range/Performance. Jeg har bestilt en EGR ventil på e-bay UK til 400 kr. Nu håber jeg at det kan hjælpe. Jeg tager stadig imod gode råd
I forsøget med at få styr på advarselslampen/nødprogram skiftede jeg gløderør og rensede EGR ventilen. Ingen bedring. Min tester siger nu at der er fejl på : EGR Flow excessiv og EGR flow CKT Range/Performance. Jeg har bestilt en EGR ventil på e-bay UK til 400 kr. Nu håber jeg at det kan hjælpe. Jeg tager stadig imod gode råd
Du skal lade den køre når den starter, og så løsne dyserørene en ad gangen, meget meget forsigtigt. Du kan høre hvornår den begynder at køre bedre. Der skal måske mange forsøg til.
Du kan ikke bruge det testeren fortæller dig til noget som helst, for bilen arbejder ikke inden for parametrene.
En mondeo er en af de allerværste møgkasser at skulle lufte ud. Der er bare luft du har i systemet.
Sent from my iPad using Tapatalk
Du kan ikke bruge det testeren fortæller dig til noget som helst, for bilen arbejder ikke inden for parametrene.
En mondeo er en af de allerværste møgkasser at skulle lufte ud. Der er bare luft du har i systemet.
Sent from my iPad using Tapatalk
Det lyder som at det kan være løsningen. Jeg har været på YouTube og kigge efter mulige løsninger, men der foreslås omkring 1000 ting der kan være galt.
Jeg har allerede købt en ny EGR som endnu ikke er monteret
Heldigvis så jeg mig godt omkring inden jeg købte den:
E-Bay:
BRAND NEW EGR VACUUM VALVE FORD MONDEO MK3 2000 - 2007 2.0 TDCi
40£ + 9£ i fragt
THan : Søg: 601870002730
2299.-
Håber ikke at oplysninger om prisforskelle er "ulovlige" her i Ford-Mondeo
Jeg skriver lige hvis jeg for liv i den igen
Jeg har allerede købt en ny EGR som endnu ikke er monteret
Heldigvis så jeg mig godt omkring inden jeg købte den:
E-Bay:
BRAND NEW EGR VACUUM VALVE FORD MONDEO MK3 2000 - 2007 2.0 TDCi
40£ + 9£ i fragt
THan : Søg: 601870002730
2299.-
Håber ikke at oplysninger om prisforskelle er "ulovlige" her i Ford-Mondeo
Jeg skriver lige hvis jeg for liv i den igen
Lige en ting til, de der billige egrventiler og diverse sensorer fra ebay, er noget billigt kinøjserlort, dy kan være heldig, at få en go en, men 9999 ud af 10000. Er noget lort, de giver forkerte signaler.
Da jeg havde lorteforden købte jeg rigtig meget på ebay, men brugt, ikke det der billige møg.
Da jeg havde lorteforden købte jeg rigtig meget på ebay, men brugt, ikke det der billige møg.
Kort resume :
Advarselslampen med den gule glødetråd havde blinket indimellem og bilen gået i nødprogram
Har skiftet EGR
Renset dyser - nye gløderør - nyt dieselfilter - udluftet.
Advarselslampen med glødetråden er forsvundet og bilen kører fint igen
Advarselslampen med den gule glødetråd havde blinket indimellem og bilen gået i nødprogram
Har skiftet EGR
Renset dyser - nye gløderør - nyt dieselfilter - udluftet.
Advarselslampen med glødetråden er forsvundet og bilen kører fint igen
Last edited by Grå hår on Wed 16. Aug 2017 11:20, edited 1 time in total.