Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 07:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej.

Min 2.0 Mondeo fra 05 er lige begyndt I dag at lyde som en fiskekutter ved lave omdrejninger og har tydeligt mistet kraft, motorlampen lyser og har også blinket en enkelt gang. Desuden "hopper" hele motoren ude i motorrummet. Er der nogen kloge hoveder der kan komme med en ide om hvad det kunne være?
Youtube link med kort video: https://youtu.be/uRSdbI_Rn4M

Sidst rettet af KennethH ons 17. maj 2017 14:41, rettet i alt 1 gang.

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Geografisk sted: vedde (stenlille)
få en tester på hvis du skriver hvor du er fra er der formentlig en der kan hjælpe med en tester

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Er fra Rødovre

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Kan være dine indsugnings flapper og aksel der er slidt, der er flere tråde her på sitet der fortæller om problemet, og man skal være sikker på de ikke er slidt, da noget kan falde af blive suget ind i motoren med katastrofale følger.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Fordlars skrev:
Kan være dine indsugnings flapper og aksel der er slidt, der er flere tråde her på sitet der fortæller om problemet, og man skal være sikker på de ikke er slidt, da noget kan falde af blive suget ind i motoren med katastrofale følger.

Okay, lyder ikke godt. Men ville den ikke køre ujævt ved alle omdrejninger så, både høj og lav?

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Har som sådan ingen anelse, jeg køre diesel, men har læst benzin model larmer som en gl fiskekutter pga indsugningsflapper bla. Derudover Remstrammer, svinghjul mv. Der er noget med en slange man kan pille af, for at se om det er flapper der larmer, men jeg har ikke det store grej på det, når man ikke lige selv står med det foran, læs noget om kring det på siden her, eller søg på youtube, der er flere tråde om både lyden og hvordan man fixer det billigst muligt. Lad os endelig høre om du finder fejlen og hvad det er.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Jeg har selv lige udskiftet mine 4 flapper/klapper i indsugnings manifolden. Inden jeg tog de gamle ud, var der lidt slør i alle 4, de nye sidder helt stramt på nu og den kører bedre end før og har fået en del mere stabil tomgang. Den slange du omtaler, er den som sidder lige midt på indsugnings manifolden. Når man tager den af, så vil flapperne ikke blive påvirket og dermed burde man kunne lytte sig frem til, om det er flapperne der er problemet.

Det har vist osse hjulpet generelt på, at den ene bolt på tomgangs regulatoren var knækket, den fik jeg boret ud og indsat begge bolte med helt nye efter at have købt en helt ny tomgangs regulator. EGR ventilen blev osse renset med EGR Cleaner fra Thansen da der var noget koks i den. Den blev helt ren og oser næsten slet ikke mere og kører både godt nu og tomgangen er meget stabil nu. :-D

PS: Overvejer du at udskifte tomgangs regulatoren, så lad vær med at købe den hos Thansen, de vil have kr. 800,00 for uden nye bolte, jeg fik en helt ny hos Ford med 2 nye bolte for 500,00.

Flapperne købte jeg via Ebay fra et UK firma og gav "kun" kr. 538,00 for et sæt originale Ford flapper inkl. forsendelse, se nedenstående:

Keith Motors - http://www.keithmotors.com

(Item: 271228551747 - Genuine Ford Mondeo MIK3 1.8 & 2.0 Duratec Petrol, Inlt Manifold Flaps 2002-2007)

Fra jeg bestilte dem, gik der kun ca. 3 dage til jeg modtog dem og kunne gå i gang med det samme.

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Holbæk
Jeg købte mine hos Ford til kr. 85 pr. stk. - Ikke alt er billigst på nettet.

Min manifold var slidt så det ene leje ikke sad fast i manifoldet.
Der er 2 lejer - mellem 1-2 og mellem 3-4. Jeg satte et ekstra i, så der også kom leje mellem 2-3.

Der hvor lejehuset var slidt satte jeg et antal O-ringe om lejet (mellem de normale støttepunkter i enderne) inden jeg skubbede lejerne ind, så lejerne kom til at sidde fast.
Det blev rigtigt godt.

Slangen du skal tage af kan ses i starten af dit klip (mellem 2-3, og lige fremad).

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
PMP> Okay, billigt nok da. Jeg fik nu ikke skiftet de "lejer" imellem spjældene/flapperne, men de sad nu virkeligt stramt og fast på - som de jo skal og stangen/akslen var i rigtigt god stand uden skader osv. Jeg fandt selv en Youtube video som helt ned i mindste detajle viste, hvorn man går frem. Efter at have lavet det færdigt, kører den rigtigt godt nu. :-)

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Så problemet løst, endte med at lade Ford klare opgaven. Det viste sig at der var kommet lidt vand ind til det ene stempel efter sælger har haft motorvasket den. Så efter det blev renset ud og de satte 4 nye tændrør i så kører den perfekt igen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time