Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 02:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: søn 14. maj 2017 11:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 21. sep 2015 22:27
Indlæg: 205
Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Jeg ville Ikke gøre det, det er noget hårdt for krumtap og det hovedleje der sider tættest på, tænker især hvis man trække campingvogn mv. Der ér jo ikke rigtig noget den kan fjedre / give sig ved singlemas svinghjul.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 14. maj 2017 11:44 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
MondeoTDCi130 skrev:
Hvorfor er det man ikke blot kan sætte et single mass flywheel på i stedet for dual?
det kan man sagtens, grunden til at man sætter dmf på er for at udligne de store kræfter der er ved indkobling. Men har hørt om flere der uden problemer har skiftet til smf.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. maj 2017 21:21 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 21. feb 2012 20:53
Indlæg: 184
Fordlars skrev:
Jeg ville Ikke gøre det, det er noget hårdt for krumtap og det hovedleje der sider tættest på, tænker især hvis man trække campingvogn mv. Der ér jo ikke rigtig noget den kan fjedre / give sig ved singlemas svinghjul.


ok, den er også fornylig blevet ændret i tilladelsen på hvor meget den må trække fra 1575 kg. til 1800 kg. på krogen. Den skal trække hestetrailer.
Men igen, jeg tænker at denne koblingsskift mm. kommer til at leve bilen tid ud, men man skal aldrig sige aldrig ;)

_________________
Ford Mondeo (29. dec. 2004) TDCI 130 SE. Købt brugt nov. 2011 ved 269.000 km. og har marts 2017 rundet 370.000 km. Trækkrog 1.800 kg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 20. maj 2017 21:29 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 21. feb 2012 20:53
Indlæg: 184
Barbaren skrev:
MondeoTDCi130 skrev:
Hvorfor er det man ikke blot kan sætte et single mass flywheel på i stedet for dual?
det kan man sagtens, grunden til at man sætter dmf på er for at udligne de store kræfter der er ved indkobling. Men har hørt om flere der uden problemer har skiftet til smf.


Tænker jeg får sat dmf på, som jeg lige har skrevet i andet indlæg, da jeg satser på bilen skal leve 5 år endnu og så vil den også have kørt 500.000 km. til den tid på samme motor.
Er lidt bekymret for hvornår dyser så skal skiftes da den nok aldrig har fået skiftet disse og de slides vel selvom bilen køres korrekt og ikke forurener - tænker de begynder at lække en dag og jo ikke godt hvis de sidder fast el. lign...
Bilen bruger i øvrigt kun max 0,5 liter olie på 20.000 km., og rust er der ikke at se noget af på undervognen utroligt nok...
Meeeen man tænker jo så hvad kommer der næste gang,,,, turbo, dyser, kæde, gearkasse.... Kæde har eks. altid raslet (da jeg købte den ca.) når den er startet op igen fra varm motor, om sommeren men det ophører få sek. efter motoren er gået i gang...

_________________
Ford Mondeo (29. dec. 2004) TDCI 130 SE. Købt brugt nov. 2011 ved 269.000 km. og har marts 2017 rundet 370.000 km. Trækkrog 1.800 kg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 22. maj 2017 07:51 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 21. sep 2015 22:27
Indlæg: 205
Geografisk sted: 9400 Nørresundby
Dyser plejer ikke at side fast, mine gjorde i al fald ikke. men køb nu god kvalitet, ( originale renoverede DELPHI ) der flere der har forsøgt sig med en billigere kvalitet, nogen har været heldige, men flere uheldige med stor ærgrelse til følge, incl. mig selv. der er selvfølgelig 3-4000 kr. at spare på et sæt, men efter min overbevisning ikke døjet værd. :-)

Min rasler også en anelse i kæden når den startes op efter den er varm, men det tager ca. 3 sec. så er den lydløs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 22. maj 2017 20:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 21. feb 2012 20:53
Indlæg: 184
Fordlars skrev:
Dyser plejer ikke at side fast, mine gjorde i al fald ikke. men køb nu god kvalitet, ( originale renoverede DELPHI ) der flere der har forsøgt sig med en billigere kvalitet, nogen har været heldige, men flere uheldige med stor ærgrelse til følge, incl. mig selv. der er selvfølgelig 3-4000 kr. at spare på et sæt, men efter min overbevisning ikke døjet værd. :-)

Min rasler også en anelse i kæden når den startes op efter den er varm, men det tager ca. 3 sec. så er den lydløs.


Omtrent det samme med kæden hos mig... Spørgsmålet er så blot hvornår man skal have skiftet kæden/opstrammer, for vil ikke tage chancen og risikere at motoren ryger sig en tur og kunne være det skulle gøres samtidigt med koblingsskiftet...
Hvad kan man i øvrigt forvente af dyserne levetidmæssigt, under forudsætning af man kører bilen korrekt og giver den rense additiv via luft indtaget og i tanken?
(Mine er nok aldrig blevet skiftet 374.000 km.)

_________________
Ford Mondeo (29. dec. 2004) TDCI 130 SE. Købt brugt nov. 2011 ved 269.000 km. og har marts 2017 rundet 370.000 km. Trækkrog 1.800 kg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 22. maj 2017 20:44 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Fordlars skrev:
Dyser plejer ikke at side fast, mine gjorde i al fald ikke. men køb nu god kvalitet, ( originale renoverede DELPHI ) der flere der har forsøgt sig med en billigere kvalitet, nogen har været heldige, men flere uheldige med stor ærgrelse til følge, incl. mig selv. der er selvfølgelig 3-4000 kr. at spare på et sæt, men efter min overbevisning ikke døjet værd. :-)

Min rasler også en anelse i kæden når den startes op efter den er varm, men det tager ca. 3 sec. så er den lydløs.
du kan tro dyser kan sidde fast, rigtig rigtig fast.


Sent from my iPad using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 8. jun 2017 21:17 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 21. feb 2012 20:53
Indlæg: 184
Fy for helvede en pris, 14.014,75 Dkr i rede penge :evil: :evil: :roll: :roll: Men det er vel det, som det koster.... Brugte et almindeligt værksted om man så kan sige, men skulle den have været hos Ford autoriseret ville det ca. ligge på 14.500 efter de regnede det ud igen... Suuuuuuk....
Iøvrigt er alt slør i transmission væk, forstået på den måde, at f.eks. når jeg slår fartpilot fra kommer der ikke noget ryk/dunk når den går over i motorbremsning. Den metalisk lyd/støj/susen som afhang af hvor hurtigt man kørte, er også forsvundet. Tænker umiddelbart så der ikke var noget med trækaksler/slidte bærerlejer eller hvad det nu hedder...
Der var metalspåner i koblingen sagde mekanikeren og hvor de kom fra kunne han ikke svare på. Selv tænker jeg lejet i svinghjulet måske... Den var jo begyndt at rasle ret meget og når man trådste koblingen en smule ned "små sparkede den igen på foden"... (Selve koblingspladen så ikke nedslidt ud, der var i hvert fald nogle mm. ind til nitterne)
Men igen, hvis bilen har kørt med samme kobling 373.xxx km. så er det vel okay. Mekanikeren sagde, at hvis den aldrig havde fået skiftet kobling, så skulle den i hvert fald have haft meget lange køreture i starten af dens levetid i forhold til da jeg købte den - og det har den også ifølge forrige ejer... Meeen man kan jo aldrig vide, når det ikke er registreret noget sted..

_________________
Ford Mondeo (29. dec. 2004) TDCI 130 SE. Købt brugt nov. 2011 ved 269.000 km. og har marts 2017 rundet 370.000 km. Trækkrog 1.800 kg.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team