Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 18:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: man 1. maj 2017 17:22 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 29. apr 2017 19:46
Indlæg: 9
Hej.
Har en mondeo 2.0 145 hk. benzin fra 06. med 206.000 km.
Bilen har jeg købt fornyligt, og sælger sagde, at den kunne hugge lidt ved lave omdrejninger. Han havde skiftet tændrør og tændkabler og mente selv det skyldes at kablerne var uorginale.
Har konstateret at den hugger hvis den skal trække mellem 1000 - 2000 rpm. Hvis man giver forsigtigt gas går det fint. Derudover viser forbrugsmåleren at jeg bruger ca. 13-14 l/100 km. :O
Bilen er synet for 1 uge siden, så tænker at den forureningsmæssigt er ok.
Den ryger klart på værksted en af dagene, men vil gerne være så velinformeret omkring hvad det kan skyldes, så man ikke ryger i en fælde omkring en unødvendig dyr reparation.
Tænker selv følgende muligheder: T-map sensor, tilstoppe katalysator, falsk luft...

Skal siges at motorlampen IKKE lyser.

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 1. maj 2017 17:50 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
Hvis du kører 13 - 14 km/l bør du ikke klage
Tændspoler kan lave problemer

Hvilken garanti har du på bilen ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 1. maj 2017 17:53 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 29. apr 2017 19:46
Indlæg: 9
Kører ikke 14 km/l. den bruger 14 liter benzin pr. 100 km = 7,1 km/l (den skriver derudover også at jeg kan køre 540 km på en fuld tank)

Ja tændspolen kunne det måske også være, men tænker bare ikke det kan være skyld i det høje forbrug.

Købt privat, så ingen garanti


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 1. maj 2017 19:53 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
Klyng sælgeren op - han har sikkert flere oplysninger end han havde lyst til at fortælle dig - det er sket i så mange andre bilhandler før dig


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 3. maj 2017 21:58 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 7. apr 2015 22:25
Indlæg: 8
Hej Lars.

Jeg har selv en 2.0 bensin fra 2005, der hakker ved lave omdrejninger.
Har fundet ud af dette skyldes tændspolen. Disse kan være problematiske, og jeg har læst mig frem til,
at Mondeo'en bedst kan lide orginale (bosch).
Men, selvom min hakker, så kører den alligevel 12,5 km/l pt (har kørt 14 km/l før).
Dvs. i mit tilfælde hænger disse to ting ikke sammen.

Mit forbrug skyldes defekt termostat - du kan prøve at gå
ind i selv diagnosis i instrumentbrættet og se hvor varm bilen bliver efter kørsel - den burde ligge tæt på 90°, hvor i mod min
kun ligger på 70-75°.

Tillykke med Mondeoen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 4. maj 2017 09:34 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 29. apr 2017 19:46
Indlæg: 9
Hej HG84
Tak for svaret. Har allerede bestilt en ny spole, da jeg selv mistænker den :)
Er lidt usikker på det høje forbrug. kørte en tur på 30 km. den anden dag (motorvej 110 km og landevej med 80 km. samt en lille smule by) her kørte den 13-14 km/L. Ved bykørsel (I Århus) er den dog meget lidt glad for at gå ret langt..


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 4. maj 2017 09:36 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 29. apr 2017 19:46
Indlæg: 9
Hvad er det for noget selv diagnose du snakker om?
Kan selvfølgelig se at temp. måleren sætter sig fint i midten under kørsel, lyder dog som om du tænker der er en anden måler?


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 4. maj 2017 10:32 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: ons 20. jan 2016 12:29
Indlæg: 98
Geografisk sted: 6300 Gråsten
LarsM skrev:
Hej HG84
Tak for svaret. Har allerede bestilt en ny spole, da jeg selv mistænker den :)
Er lidt usikker på det høje forbrug. kørte en tur på 30 km. den anden dag (motorvej 110 km og landevej med 80 km. samt en lille smule by) her kørte den 13-14 km/L. Ved bykørsel (I Århus) er den dog meget lidt glad for at gå ret langt..


Det lyder vidst meget naturligt. En 2.0 benzin er ikke særlig økonomisk i ren bykørsel med en masse hastighedsskift og start fra stilstand.
En tur som du selv beskriver med lidt blandet kørsel er mere retvisende. Hvis du prøver at køre ren landevej over en længere strækning vil forbruget helt sikkert stige en del.

Mvh. Karsten


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 4. maj 2017 12:18 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: tirs 7. apr 2015 22:25
Indlæg: 8
LarsM skrev:
Hej HG84
Tak for svaret. Har allerede bestilt en ny spole, da jeg selv mistænker den :)
Er lidt usikker på det høje forbrug. kørte en tur på 30 km. den anden dag (motorvej 110 km og landevej med 80 km. samt en lille smule by) her kørte den 13-14 km/L. Ved bykørsel (I Århus) er den dog meget lidt glad for at gå ret langt..


Jeg kører primært motorveje (30 km til arbejde hver vej), og der lander jeg på 14 km/l. Ved bykørsel går det til gengæld helt galt ;)
Du må gerne skrive når du har udskiftet tændspolen, primært om hakken forsvinder.

Mht. diagnosis kan du se flere forskellige informationer i instrumentbrættet.
Her er der en anvisning til hvordan du kan få den frem: http://www.fordwiki.co.uk/index.php/Instrument_Cluster_Self-Diagnostic_Mode


Hilsen,
Hjalti


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 4. maj 2017 12:48 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: lør 29. apr 2017 19:46
Indlæg: 9
Ja.. Der er nok ikke noget med det forbrug. Problemet er nok mere at jeg kommer fra en Hyundai i20 1,1 crdi fra 2015 som skulle voldtages for at køre under 20 km/l ;)

Jeg skal nok give en tilbagemelding i forhold til forbruget..
Har også læst en del om at tændrørene skal have et elektrodeafstand på 1.0 istedet for 1,3 mm. Ved at den har nye tændrør med en afstand på 1,3 mm. men da hakken også var der før disse blev skiftet, antager jeg ikke det umiddelbart vil løse noget at ændre afstanden på dem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot], Google [Bot] og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team