Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 18. dec 2017 11:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør 2. dec 2017 09:26 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 4. dec 2011 11:06
Indlæg: 47
Geografisk sted: Allested, fyn
Hey.

Min 2,0 benzin er begyndt at opføre sig mærkeligt, med vandtemperaturen efter det er blevet koldt.
Hvis jeg lader den stå i tomgang, kommer temp fint op i midten af skalaen på viseren, hvor den plejer at være. Men når jeg så køre falder den en del i temp afhængigt af hastighed.
F.eks. på motorvej med 130km/t kommer den meget langt ned i temp, men når jeg kommer af motorvej, og lige holder lidt stille så stiger temp igen til sit normale område. Så temp falder og stiger hele tiden, men kommer dog aldrig over det normale.
Hvad kan det være?

Vh kasper


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 2. dec 2017 22:43 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 273
Geografisk sted: Grenå
Min havde engang nøjagtigt de samme symptomer som du beskriver. Termostaten var synderen.

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 3. dec 2017 19:58 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 4. dec 2011 11:06
Indlæg: 47
Geografisk sted: Allested, fyn
Jeg må prøve at skifte den så. Skal man vælge 90 eller 98 graders termostat?


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 9. dec 2017 20:00 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: man 3. nov 2014 21:48
Indlæg: 111
Geografisk sted: Hvidovre
Jeg lytter lige med. Her til aften, hvor vi lå på omkring frysepunktet lå min også og fedtede rundt omkring de 70 grader ved motorvejskørsel. Da jeg kom ind til byen var den fin igen på ca. 90 grader


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 11. dec 2017 00:20 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tors 11. aug 2016 18:33
Indlæg: 184
Geografisk sted: Ishøj
Hof: Jeg vil helt klart anbefale dig kun at vælge 90* hvis du igen vil undgå at skulle skifte den igen til foråret. En 90* graders termostat er som regel monteret fra fabrikken og er ganske fin hvilket jeg selv har i min og den gir da god varme efter et lille stykke tid. Okay, en 98* er jo ganske fin osse men kUN - i vinterhalvåret. Evt. kan du jo putte noget pap ind foran køleren så den kun dækker det halve af køleren - hvilket igen, er et gammelt kendt trick. :-)

_________________
Mvh.

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 12. dec 2017 22:00 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: søn 4. dec 2011 11:06
Indlæg: 47
Geografisk sted: Allested, fyn
Truckeren skrev:
Hof: Jeg vil helt klart anbefale dig kun at vælge 90* hvis du igen vil undgå at skulle skifte den igen til foråret. En 90* graders termostat er som regel monteret fra fabrikken og er ganske fin hvilket jeg selv har i min og den gir da god varme efter et lille stykke tid. Okay, en 98* er jo ganske fin osse men kUN - i vinterhalvåret. Evt. kan du jo putte noget pap ind foran køleren så den kun dækker det halve af køleren - hvilket igen, er et gammelt kendt trick. :-)



Super svar, jeg takker


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team