Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 00:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej alle sammen.

Det har været lidt af en episk oplevelse med at eje en Mondeo som der er godt brugt, når man køber den. Men jeg faldt for denne dame, og som en anden Frodo blev jeg forført at komforten og evnen til at transportere mig fra a til b. Men smerten ved at skulle skifte dyse og dermed stå foran Mordor og skulle nedkæmpe den svagheds skavank, var en fantastisk tanke og følelse. Men den var kort. Da problemerne med at den gik forsatte. Min kone viste sin ork side, da jeg nedslået måtte fortælle hende, at bilen stadig skulle kører med 1700-1900 omdrejninger for ikke at få p0251:-) Men jeg er stædig eller nok bare for fattig til at kunne gå ud og købe en ny bil lige nu og her. Så jeg kørte min anden kone ned til Brian den Vise, for at få hans besyv på hele denne situation. Og Den Vise kiggede på sagen ud de oplysninger jeg havde fra andre medlidende brødre i samme situation. Jeg fortalte om ham savnet "Græker løsningen" og han kiggede lidt skævt på mig. Men den vise tog nu fat om hendes slanger og vi ville prøve den samme løsning. Da vi sluttede den slange som går fra brændstof filtret til højtrykpumpen til en lille dunk med diesel. Tog jeg hende ud på en fært i det Lollandske land. Hun blev så vild.. Faktisk så vild at jeg havde mistet mit pap et par gange hvis landridderne havde været ude og trave på stjerne befængte ganger.. Jeg blev forelsker igen. Hun havde aldrig vist den side af sig før. Hun var vågnet på til dåd. Så da jeg vendte tilbage til stalden. Kiggede den vise på mig.. Fordi det viser sig nu, at det enten er det lille filter i tanken eller fødepumpten i tanken der er død.. Da slangerne ikke spytter så meget ud.. Det er er ganske skønt. Da jeg havde forberedt mig selv på hjul og stejle, når jeg skulle fortælle min kone, at vi skulle have en Højtrykspumpe :-)

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Dejlig historie

Og hvad ender du så med at binde hende første kone på ærmet ?
Total rengøring af tank incl. alle forbindelser ?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Jeg starter med en ny fødepumpe og slanger. Men er der nogen der ved om fødepumpen sidder under bagsædet og hvor der sidder et brændstof ved tanken? Mere om tanken skal ud inden den kan skiftes?

LMF skrev:
Dejlig historie

Og hvad ender du så med at binde hende første kone på ærmet ?
Total rengøring af tank incl. alle forbindelser ?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Der er ikke nogen føde pumpe på en MK3 TDCI mig bekendt. Din højtrykspumpe er lavet med en "suge del" og en "højtryksdel".

Den kan du i øvrigt se indmaden af her: https://www.youtube.com/watch?v=htkt_dOKios

Jeg har selv været en lang oplevelse igennem med den fejl mm, og første spørgsmål jeg kommer på er, har du lavet en læk test på dyserne?
Har du prøvet at logge hvordan trykket ligger under kørsel op til P0251 fejlkoden?
Har du skiftet diesel filteret?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Jeg skiftede filter i sidste uge :-) Da vi tog slangen fra filtret til indsprøjtnings pumpen af.. Kom der ikke noget sønderligt tryk.. Så da jeg kørte med en dunk med diesel, som var forbundet til indsprøtnings pumpen.. Kørte den bare der ud af.

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Det lyder som om, du kan have ret.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time