Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 22:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 27. nov 2016 23:11 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: man 21. jul 2014 13:13
Indlæg: 5
Hej brugere,

Ford Mondeo 2.0 st.car. fra 2003 har lyskontakt til venstre for rattet med position "0", der betyder, at der ikke skal tændes lys. Det gælder såvel positionslys som kørelys. Problem: Hvis motor startes, så tændes positionslys og kørelys, selvom lyskontakt står i "0". Hvis bilen er i bilbiograf, så er det ikke hensigtsmæssigt. Hvordan kan lyskontaktens position "0" gen-etableres? Det er som om, at den ledningsmæssigt er sluttet sammen med positionen for kørelys.

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 28. nov 2016 08:21 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
Aner det ikke, men vil spørge Henrik i Vejrup i formiddag når jeg nu skal have fikset mine dyser.
Min kontakt opfører sig på samme måde som din, Micski


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 28. nov 2016 13:32 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
Man fjerner den i ECUen. Man skal have en ordenlig OBD læser og det originale Fordprogram.


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 28. nov 2016 17:58 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: lør 9. maj 2015 12:13
Indlæg: 370
Geografisk sted: Fyn
Det er vel heller ikke specielt hensigtsmæssigt at lade motoren køre når bilen er i bilbiograf?
Det du beskriver er automatisk kørelys, så du ikke selv skal huske at tænde for lyset på kontakten hver eneste gang du skal ud at køre, det synes jeg da er en rigtig god funktion som jeg ikke forstår at du vil slå fra?
Men det besvarer selfølgelig på ingen måder dit spørgsmål, som jeg dog kan se at du har fået et brugbart svar på :)

_________________
Mondeo MK3 2.0 TDCi 130 SE
viewtopic.php?f=21&t=6006


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 28. nov 2016 19:34 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: fre 15. jul 2016 09:04
Indlæg: 184
Geografisk sted: Horsens
Hej!
Problematikken opstår vel når man i drive in bio skal have radioen tændt for at få lyd til filmen....
Med tænding tænder også nærlyset. Man kan så skifte kontakten til positionslys, men der er stadig en øget risiko for at dræne batteriet, med mindre du starter bilen...

Jeg har erfaret, at ved køb af en komplet kontakt fra england virker kørelyset IKKE, når kontakten står på nul...

Derfor KUNNE der være en LUS i kontakten.....

Det er ikke noget jeg ved med sikkerhed - blot en observation...


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 29. nov 2016 07:03 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
I går fik jeg oplyst, at kørelys er sådan monteret, at al lys ikke kan slukkes på bilen.
Hvad kontakter fra udlandet kan udrette at mirakler, har jeg ingen idé om


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 29. nov 2016 17:28 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: lør 30. apr 2016 16:00
Indlæg: 23
Køre lyset styres af et relæ. Som sidder løst inde bag det lille handskerum i til venstre for rettet. Bare husk fjerner man relæet så virker lygtevaskersystemet ikke. Så ved en tur i drive In bio, fjern relæet og ved hjem turen sæt relæet igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 30. nov 2016 07:47 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
Det er ingen skam at lygtevaske systemet ikke virker. Der bliver brugt en masse sprinklervæske og resultatet er lygter, som ikke bliver særligt rene har jeg set på mine biler.
Og halvdelen af bilen bliver tværet ind i sprinklervæske - ser herrens ud :twisted: :evil:

Så jeg sætter klemmer på mine slanger :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 30. nov 2016 17:09 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: lør 30. apr 2016 16:00
Indlæg: 23
LMF skrev:
Det er ingen skam at lygtevaske systemet ikke virker. Der bliver brugt en masse sprinklervæske og resultatet er lygter, som ikke bliver særligt rene har jeg set på mine biler.
Og halvdelen af bilen bliver tværet ind i sprinklervæske - ser herrens ud :twisted: :evil:

Så jeg sætter klemmer på mine slanger :D


Hvorfor sætte klummer på. Du skal bare fjerne en sikring i motorrummet. Kan ikke lige huske positionen på den, men skulle være en 20 Amp.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 30. nov 2016 18:48 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. nov 2014 18:42
Indlæg: 722
Geografisk sted: Esbjerg
Pumpen skal virke til forruden ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team