Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 20:10

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Geografisk sted: Hadsund
Hejsa og tak for medlemsskabet af dette forum.

Jeg er/var den lykkelige ejer af en Mondeo 1.8 fra 2002. Bilen har i min ejertid kørt som en drøm, men... Jeg ramte for nogen tid siden en fasan som knak koppen/dækslet under oliefilteret med det resultat at den skød olien af. Det blev fikset og bilen kørte igen som en drøm. Ingen mislyde nogen steder fra og intet oliespild eller forbrug.
Nu er den så begyndt at te sig underligt.
Den hakker som om den ikke får benzin nok, eller får for meget når den skal accelerere. Den hopper også lidt i tomgangen. Desuden er lampen der ligner en motorblok begyndt at lyse efter der blev gjort forsøg på udbedring. Følgende er forsøgt for at afhjælpe problemet: Benzinfilter under tank skiftet (det var lidt utæt). Additiv tilføjet benzinen for at rense indsprøjtningsdyserne.

Havde det været en gammel spand med karburator ville jeg vove den påstand at der var fugt i karburatoren (som ville kunne afhjælpes med en gang karburatorsprit i tanken). Den har ingen mislyde nogen steder.

Hvad kan der være galt med mit lille champagne monster? Det kalder jeg den da den er champagnefarvet :-) Bilen har kørt knap 288000 km.

Mvh. Elin
Jep, en kvinde årgang 67 :D der også selv roder med biler :-) De gode gamle var nu noget lettere at finde fejlene ved

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Hejsa og velkommen til dette fine forum ;)

Prøv at se i denne tråd, om der er lighed med din bils symptomer og de andres biler viewtopic.php?f=6&t=6543

Junior Medlem
Junior Medlem

Hmmm. Det lyder måske lidt som en beskrivelse af min fine dyt. Viser motorlampen fejl (så lampen med motorblokken lyser) hvis det er tændspolen? Jeg har haft den lidt i tankerne, men skød det egentlig lidt væk igen da lampen begyndte at lyse.

I forbindelse med at benzinfilteret blev skiftet fik jeg en "fusker" med en japserudmåler til at tjekke efter fejl. Hans måler sagde at der var fejl på cylinder 1, men ved ikke om man kan stole på de billige udmålere? Det er først dagen efter udmålingen (og nulstilling) lampen begyndte at lyse.

Spørgsmålet er om jeg bare skal skifte tændspolen og så lade den lokale Ford komme til efterfølgende hvis ikke det hjælper

VIP Medlem
VIP Medlem

Prøv e.v.t. at ringe til 3 værksteder og få en pris på at skifte tændspolen.
Det er nok ikke tændrør og tændkabler, som også skal skiftes. Værkstederne vil sikkert gerne, selvfølgelig på din regning ;)

Kan ikke huske, om min motorlys lampe lyste da jeg havde lidt tændingsproblemer

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Efter at have fået skiftet både starter, start relæ og tændingsbundstykket og endeligt har kunnet kommet ud at køre, er min begyndt på det samme. Min hakker osse ved acceleration men "motor lampen" lyser dog ikke.

Tænker på om jeg osse har det samme problem nu - tændspolen ???

Truckeren "Spooky.M@".
Ford Mondeo 2,0 16V 145 Trend Stc. 04.2003 (State Blue Metalik)
m/ både JydeKrog, Angel Eyes & Hvide "Brian" Terninger

Junior Medlem
Junior Medlem

Truckeren det VAR tændspolen i min. Den var såre simpel at skifte. Jeg vil tjekke den som det første hvis jeg får problemet igen og tror muligvis det også sagtens kan være det der er galt med din

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

EMB: Tak. :D Jeg får min tændspole udskiftet i næste uge og håber at det løser problemet. :roll:

Truckeren "Spooky.M@".

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg udskiftet min tændspole men - det hjalp nu ikke meget da den stadig hakker.

Efter nogen tid, har jeg endeligt fundet "fejlen" på hvorfor omdrejningerne er længe om at falde når jeg slipper speederen el. skal standse. Da min motor har ligget stille i ca. 3 mdr. er ting er sager vel indtørret. Jeg læste så her på forumet, at det muligvis kunne være min T Map sensor (Trykventil) fejlen må ligge. Okay - tænkte jeg, logik for burhøns, bestilte så en ny hos Ford (kr. 713,00) og fik den sat i. VUPTI! Nu kører den normalt igen, hakker ikke og omdrejninger falder korrekt. BUUUM! Endeligt og laaaaaaaangt om længe, fandt jeg problemet og fik det løst og som var ganske tæt på at drive mig til vanvid!

Ved ikke om - det er nogen hjælp her men - bare en tanke...

Truckeren "Spooky.M@".

VIP Medlem
VIP Medlem

Alt er en hjælp så længe "Truckeren" ikke bliver vanvittig og kører til Stevns :mrgreen:

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

LMF: Okay, det sker så ikke mere - eller - dvs. nu kører den langt bedre sååå - godt det ikke skete - og kom på TV2, hva? :-D

Truckeren "Spooky.M@".

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time