Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 11:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: 6300 Gråsten
Hej alle

Er der nogen der ved hvordan distance til "tank er tom" værdien bliver udregnet? Jeg har i et stykke tid lagt mærke til at når jeg har tanket bilen, er der ca. 940 km til tanken er tom. Efter jeg har haft skiftet batteri, har den nu to gange vist 750 km til tanken er tom efter tankning. Når jeg så har kørt ca. 200 km og den så er nede på 5xx, hopper den tilbage til 7xx igen. Så det giver ca. det samme som før, de 940.
Bliver det udregnet fra gennemsnit km/l, eller sidder der en sensor i tanken, eller hvordan? Og hvorfor har denne opførsel ændret sig, efter batteriet har været afmonteret? Jeg gætter på det har noget at gøre med at strømmen har være væk fra computeren, men burde den ikke fungere på samme måde som før?

Mvh. Karsten

PS. det er en 130 HK TDCI.

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Hvordan værdien bliver udregnet har jeg ingen idé om. Den forrige Mondeo havde også en tildens til at opgradere de tilbageværende km f.eks fra 890 til 932 selvom jeg havde kørt 60 - 70 km siden tankningen. Så jeg har droppet at blive klogere på den :twisted: computer.

Men, når den gule "TANK" symbol starter med at lyse, så er min opmærksomhed en helt anden :D

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Som jeg har forstået det så udregner den et gennemsnits forbrug inden for x antal kørte km og så er resten jo nemt da bilen ved hjælp af tank måler ved hvor mange liter der i tanken så hvis du i snit har ligget på 15 km/l de sidste 20 km og har 10 liter i tanken, jamen så har du til Ca 150 km tilbage i tanken det også derfor du har oplevet at tallet pludselig har ændret sig så meget. Når tager batteriet fra så har den gået i nul og har brugt en standard værdi indtil den selv har lavet en beregning ud fra din kørestil.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time