Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 14:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 11. nov 2011 11:11 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: man 29. nov 2010 15:36
Indlæg: 13
Motoren bliver ikke varm, men jeg kan godt få varm luft ind i bilen, så er det vel ikke vandpumpen? Der er part no: 1742823 der er skiftet - ud over selve termostaten.

Hvordan bruger man det der BELL ADD?

ps. det er det fabriksmonterede tilskudsfyr der sidder på bilen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 12. nov 2011 20:32 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: ons 18. nov 2009 17:02
Indlæg: 23
Hvis du kommer på motorvejen eller giver den lidt at leve af så ryger nålen på temperaturen fra 65 til 90 grader ikke
Hvis dette er tilfældet er jeg 100% sikker på at det er termostat nr. 2 den er gal med.
Part No. 1128018 Termostat.
Hvad angår Bell Add er et diesel additiv som renser dyser og giver renere forbrænding og derved også renser dit fyr og for små 125 kr er det da værd at forsøge.
Men prøv at finde linket på side 4 eller 6 Termostaten kan du nemt selv skifte
Vh
Henrik

_________________
Mondeo 2,0 tdci 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 27. nov 2011 19:08 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: ons 13. okt 2010 17:15
Indlæg: 171
Efter lidt diskussion med den lokale Ford puscher, solgte han mig den berygtede termostat, som også laver ballade i Jaguaren med samme motor. Det blev endda påstået at der ikke sad nogen termostat på venstre side af vandpumpen. Først da jeg gav ham reservedelsnr., fik jeg ham overbevist.

Jeg har ikke brugt den fine vejledning her på siden, men en anden:

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... ging_(TDCi)

Det stykker "dameværktøj", som operationen kræver, havde HN:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =6483&n=10

Der ud over skal man have en spidstang af rimelig størrelse.

Det tager ca. 20 min., og bagefter har du en bil med varme. Den når normal temperatur i løbet af 3-4 km. Jeg havde først skifet den "rigtige" termstat, uden nogen mærkbar forandring.

Husk at købe kølervæske, da der går 2-3 liter. Jeg har ikke tapet systemet ved skift af termostaterne, men bare afmonteret, og ladet vædsken fylde min carport :twisted:

Nu er spændt på om campingturen til syden, vil forløbe lidt anderledes, når kølervædsken bliver ledt ud i køleren, og ikke gennem oliekøleren.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 30. nov 2011 12:40 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: man 29. nov 2010 15:36
Indlæg: 13
Fik skiftet olietermostaten i sidste uge og det hjalp med det samme! Ifølge værkstedet, havde de kun skiftet sådan en dimmer én gang før, og det var 1½ år siden, men jeg fik dem overtalt!

Efter et par dage blev motoren dog overophedet... der manglede kølervædske. Så jeg har løbende fyldt op mod 7 liter på og var i dag omkring værkstedet igen, og regnede med de ikke havde fået spændt det hele ordentligt fast.

Desværre viste det sig at være vandpumpen der var utæt... endnu en regning - skal skiftes på mandag for 2600,- incl moms :-(

Forstår bare ikke hvorfor den lige pludselig er utæt efter at have skiftet olietermostaten!


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 7. dec 2011 09:21 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: man 29. nov 2010 15:36
Indlæg: 13
Så fik jeg skiftet vandpumpen. Nu håber jeg så den kan holde på vandet :D

Desværre har alle udskiftningerne ikke haft den store effekt på tilskudsfyret, det starter ikke :cry:

Kan man på nogen måde tvinge det igen, bare for at se om det virker? Kortslutte et par ledninger eller?


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 16. jan 2012 16:24 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: ons 13. okt 2010 17:15
Indlæg: 171
Hvis du bor på den "rigtige" side af Storebælt, kan jeg anbefale Rødovre Bilmontering. De ved en hel del om oliefyr, og kan sikkert få det til at køre igen.

Det var da ikke så galt for udskiftning af vandpumpen :lol: Jeg har forhørt mig på et værksted, hvor værkføreren fik rynker i panden, og noget med at de skulle have bilen en dag. Det var godt nok i Tyskland.....


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 19. jan 2012 19:30 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: ons 18. nov 2009 17:02
Indlæg: 23
Da det er et tilskudsfyr kan det kun starte sammen med bilen
Du kan mig bekendt ikke tvinge det til at starte
Det starter kun ved udendørs temp under 5 graderen og en kølevands temp under 60 grader
Men forhør dig på et Bosh værksted
Vh
Henrik

_________________
Mondeo 2,0 tdci 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 19. jan 2012 20:45 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: fre 8. jul 2011 20:56
Indlæg: 56
For at tvangsstarte fyret skal du sætte en lus i stikket til temperatur føleren. Du skal have frontgitteret af og så sidder den til venstre ved køleren oppe fra. Så snyder du fyret til at tro at temperaturen er under 5 grader. Husk at sætte tænding på bilen, ellers sker der ikke noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 19. jan 2012 20:51 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: fre 8. jul 2011 20:56
Indlæg: 56
Og da det er et fabriksmonteret fyr, så kan du også udløse fejlkoder på det med en tester. Men som regl plejer det at være glødestiften der er dårlig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 27. jan 2012 17:46 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 18. dec 2010 21:02
Indlæg: 355
Geografisk sted: Aalborg
Jeg er liiiidt i vildrede! Jeg skiftede sidste år den store termostat i termostathuset. Min bil havde sidste vinter store problemer med at holde temperaturen. Det hjalp i midlertid ikke det vilde.

Jeg skiftede så for en måneds tid siden den lille oliekøler-termostat. Følgende er tilfældet: Bilen virker til at blive hurtigere varm i kabinen. Uret viser ikke mere end 60-70 grader ved almindelig bykørsel. Ved motorvejskørsel viser uret 90 grader, men falder med det samme igen når jeg ikke er på motorvej/landevej.
Der tales i forum og nogle temperaturfølere, hvor sidder disse?

_________________
[b]Ford Mondeo Trend Stc.- TDCI - 130 HK - årgang 2005 - SOLGT ved 236000 km kørte stadig på original kobling!!
Skabs Ford-entusiast :-) roder pt rundt med en yngre fransk model.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team