indgangsmanifold indstillingsventil

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 2001 - 2007 (også kaldet MK3)
BDS
Guld Medlem
Guld Medlem
Year: 2006
Model?: mk3, 2006, 2.0 TDCI 130
Fuel: Diesel

Re: indgangsmanifold indstillingsventil

Post by BDS » Wed 25. Mar 2020 22:46

Truckeren wrote:
Mon 2. Mar 2020 17:07
Nhå men - nu blev den endeligt monteret, men nu "flipper" tomgangen ved at den går "død" når jeg skal stoppe ved et lyskryds el. et sving, men håber kun på at - det er ECUén som lige skal "lære" en´s kørestil igen at kende? Tænker her på afbrydelsen af strømforsyningen. Mener da ikke at min f.eks. mobiltlf flipper på samme måde? ;) :lol:
Hvis du har haft indsugningmanifolden pillet af kan der være kommet olie på T-map sensor hvilket kan give dårlig motorgang. Så måske af med den og rens den forsigtigt..
Lydder måske dum at der kan komme olie på, men igennem tid vil der komme lidt oliedampe fra olieseparator igennem pvc (positive crank case) ventil til manifold og hvis du vender manifold forkert kan det altså komme på T-map sensor. Hvis du har overforbrug af olie og den måske oser lidt vil jeg også skifte PVC ventil...
Vacuumventilen hvor der var knækket noget af går jeg ud fra er den der er med til at styre de berømte flappe i indsugningen, så den er jo ret vigtig.
/BS

Post Reply