MK3 130 TDCI - Tjek af gløderør
-
- VIP Medlem
- Year: 2005
- Model?: Mk3 Ghia st.car 2,0 TDCI
- Fuel: Diesel
Re: MK3 130 TDCI - Tjek af gløderør
For 8 måneder siden skulle jeg have skiftet en V-rem. Troede først, at det var generatoren som var problemet vedr. manglende ladning på batteriet
Last edited by LMF on Wed 13. Nov 2019 19:23, edited 1 time in total.
- superpjok
- VIP Medlem
- Year: 2006
- Model?: C-max 2.0 TDCI 136HK.
Hej..
Efter en gen gennemlæsning af hele tråden, vil mit bedste bud være, at du skal have kigget på dine dyser. Erfaring siger mig at det kun bliver værre ;-(
mvh
Efter en gen gennemlæsning af hele tråden, vil mit bedste bud være, at du skal have kigget på dine dyser. Erfaring siger mig at det kun bliver værre ;-(
mvh
-
- VIP Medlem
Og får du gennemgået dyserne, så overvej at få tjekket højtrykpumpen og turboen også
-
- VIP Medlem
- Model?: Mondeo MK3 130 HK TDCI
Turboen er skiftet for 15.000 km. siden, da bilen blev ved med at gå i nødprogram fordi de der vinger inde i turboen var slidt, og ikke bevægede sig godt nok.
Jeg har snakket med Norjysk Diesel Elektro i Aalborg, og de kan godt tjekke dyserne og sælge ombytningsdyser, hvis de fejler. Dette kan dog godt ende med at blive en temlig dyr operation.
Hvordan får man tjekket højtrykspumpen?
Jeg har snakket med Norjysk Diesel Elektro i Aalborg, og de kan godt tjekke dyserne og sælge ombytningsdyser, hvis de fejler. Dette kan dog godt ende med at blive en temlig dyr operation.
Hvordan får man tjekket højtrykspumpen?
-
- VIP Medlem
Mon ikke Norjysk Diesel Elektronik kan klare det også ?
Ellers tjek i dit lokal område.
Og ang. pris på det hele - spørg på forhånd, ikke mindst hvad 4 ombytnings dyser koster. Tager de dine dyser, spørg hvad du får for dem.
Ikke alle mennesker i Ålborg er lige ærlige har jeg konstateret
Og bruger du dette firma, så have KLARE skriftlige aftaler på hvad der skal laves og pris viewtopic.php?f=22&t=6708
Har haft blandet oplevelser der og det har andre Mondeo ejer også
Ellers tjek i dit lokal område.
Og ang. pris på det hele - spørg på forhånd, ikke mindst hvad 4 ombytnings dyser koster. Tager de dine dyser, spørg hvad du får for dem.
Ikke alle mennesker i Ålborg er lige ærlige har jeg konstateret

Og bruger du dette firma, så have KLARE skriftlige aftaler på hvad der skal laves og pris viewtopic.php?f=22&t=6708
Har haft blandet oplevelser der og det har andre Mondeo ejer også

-
- VIP Medlem
- Model?: Mondeo MK3 130 HK TDCI
Tak for alle jeres svar
Jeg er godt nok ved at synes at det er mig lidt uoverskueligt, med denne mulige dyse udskiftning.
Der er vel ikke en herinde der, kan bruge min Mondeo til en fair pris?
Det er en 2006 Titanium, den har kørt 310.000 og kører rigtigt godt. Starter som beskrevet blot en lille smule ujævnt når den er kold. Den har fået skiftet følgende større ting inde for de sidste par år.
280.000: Kobling
295.000: Turbo ink. elektronik
305.000: Generator og krumtap-remskive
308.000: Nye bremser foran (Zimmerman Sport)
309.000: Starter og gløderør
Der udover er den blevet løbende vedligeholdt med nye hjullejer på begge baghjul, kødben, flexrør på udstødning, enkelte bremserør og sikkert noget jeg har glemt
Mvh. Karsten
Jeg er godt nok ved at synes at det er mig lidt uoverskueligt, med denne mulige dyse udskiftning.
Der er vel ikke en herinde der, kan bruge min Mondeo til en fair pris?
Det er en 2006 Titanium, den har kørt 310.000 og kører rigtigt godt. Starter som beskrevet blot en lille smule ujævnt når den er kold. Den har fået skiftet følgende større ting inde for de sidste par år.
280.000: Kobling
295.000: Turbo ink. elektronik
305.000: Generator og krumtap-remskive
308.000: Nye bremser foran (Zimmerman Sport)
309.000: Starter og gløderør
Der udover er den blevet løbende vedligeholdt med nye hjullejer på begge baghjul, kødben, flexrør på udstødning, enkelte bremserør og sikkert noget jeg har glemt

Mvh. Karsten
-
- Platinum Medlem
- Model?: 2.0 TDCrI Stationcar State Blue
Hej Karsten,
Jeg vil nu sige, at den der udskiftning af dyser, ikke behøver at være det store problem. Jeg synes i hvert fald, at det (der ikke gik galt pga for dårlig indkøbssted) gik RIGTIG let...
I min optik, så behøver du ikke at være bange for en gang dyse-skift, og tilhørende programmering...
Mvh
Bent
Jeg vil nu sige, at den der udskiftning af dyser, ikke behøver at være det store problem. Jeg synes i hvert fald, at det (der ikke gik galt pga for dårlig indkøbssted) gik RIGTIG let...
I min optik, så behøver du ikke at være bange for en gang dyse-skift, og tilhørende programmering...
Mvh
Bent