Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 09:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hjæææælp!!
Efter at min Mondeo 1,8 TD fra '97 et stykke tid har skabt sig ved hhv. at gå op i omdrejninger og ikke rigtig at ville tage gassen ved accelleration, fandt jeg i går ud af at et par af overløbsslangerne var "møre" og utætte. Så motoren har formentlig fået falsk luft. De blev så skiftet, men da jeg opdagede utætheden i 1. omgang, hev jeg een af overløbsslangerne fri af studsen mens motoren var startet, og efter nogle sekunder døde motoren så. (det var nok dumt, men jeg tænkte ikke nærmere over det).
Efter jeg havde skiftet slangerne, ville motoren ikke starte, og efter flere forsøg har jeg nu forsøgt at følge instruktionsbogens vejledning om udluftning (som om jeg var kørt tør) ved at sætte tænding på (pos. II på tændingslåsen) og bruge håndpumpen indtil den føltes "hård", men uden held! Jeg HAR prøvet at afmontere studsen fra håndpumpen og konstateret at der kommer brændstof når jeg pumper, så DET virker fint. Men starteren kører bare uden at der sker noget som helst.
Jeg har også prøvet af løsne alle 4 brændstoftilgange til dyserne og lade starteren køre (faktisk har jeg 2 gange måttet lade batteriet op for at have strøm til dette) men uden at det har givet noget resultat.
Jeg bor laaaangt ude på landet, og SKAL have gang i den så jeg kan komme på arbejde mandag morgen, og håber at nogen af Jer venlige mennesker kan komme med gode forslag til hvad der kan være galt - eller hvad jeg har gjort forkert, hvilket absolut er en mulighed, da jeg ikke er specielt motorklog... (c:

Håber på hurtig assistance, og takker på forhånd!!!

Jobato

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jep! Så fik jeg gang i den igen.
Var blevet træt af at skulle lade batteriet igen og igen, og havde en fornemmelse af at der var slupper RIGTIG meget luft ind i systemet da overløbsslangen blev pillet fra mens motoren fortsat kørte. Så et sæt startkabler og hjælp fra svigersønnens bil gjorde udfaldet!! Måtte efter det 2 gange før motoren fortsatte med at gå, men det lader til at være lykkedes!
jobato

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time