Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 04:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hejsa.
Er den ellers lykkelige ejer af en MK2 stationcar fra 1997 - kørt 375.000 km - og motoren spinder fortsat som en kælen killing.
Men jeg har nu for fjerde gang i træk oplevet at efter blot 1 måneds tid begynder der at komme rystelser i rattet ved opbremsning (ikke blot hårde af slagsen). De 3 tidligere gange har jeg brugt uoriginale skiver/klodser, men på grund af rysteproblematikken købte jeg denne gang originale af slagsen. Men lige lidt hjalp det, idet der efter ganske kort tid begyndte at komme rystelser i rattet når jeg bremser.
Og jeg HAR været forsigtig i starten hver eneste gang, så det er IKKE fordi jeg har "voldbremset" på noget tidspunkt.
Det er rigtig irriterende, når alt andet nu fungerer optimalt!

Har andre lignende oplevelser med MK2, eller er der måske nogen som har et godt bud på om der kan være andre årsager end skæve skiver??

Og når vi nu er i gang, så "hænger" 3 af de 4 dørhåndtag, således at de ikke klapper ned efter åbning af dørene, hvilket kan være lidt irriterende for passagerer som ikke er opmærksomme på at klappe håndtaget ned inden de smækker døren.. (c:
Har forsøgt at smøre med WD40, men uden held. Det mærkelige er at det 1 håndtag som virker upåklageligt er det som bliver brugt mindst....????

Nogen gode ideer???

På forhånd tak for assistancen.

Hilsen
jobato

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det er navet der er skævt.. nyt nav + leje, så kan det være at skiverne kan reddes..

Gæst
Skift bøsninger eller hele bærearm i begge sider foran :-)

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Ang. dine døre så har jeg haft samme problem ,der ingen vej uden om af med sidebeklædningen og smør inde inde i døren ,det hjalp

Gæst
Få kontroleret dine bøsninger i fronten og forbro den kan jo været gået løs efter alle de km. jeg vil ikke mene det er navet da der så ville være rystelser hele tiden

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej igen - og tak til alle I som har bidraget med forslag til afhjælpning af rystelserne. Jeg har d.d. skiftet begge bærearme m. tilhørende bøsninger, men det hjalp ikke. (har rådført mig med en mekanikerven, som heller ikke mener det kan være navet, da der så formentlig ville være rystelser under normal kørsel)
Men under udskiftningen kunne jeg konstatere at jeg har slidte gummibøsninger i min forreste krængningsstabilisator, den sidder boltet fast bagerst på forbroen, med hver 2 bolte i højre + venstre side. Er det kun muligt at skifte disse gummibøsninger ved at sænke forbroen lidt ned? Kan umiddelbart se at der ikke er ret meget plads at gøre med.?? Og kan det virkelig være årsagen til rystelserne???
Gode meninger modtages med glæde... (c:
På forhånd tak!
Jobato

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
jeg holder stadig på at det er navet.

det er ikke din stabilisator, det kan du være sikker på. såfremt det var den, ville det banke mens du kørte..(taler af erfaring: viewtopic.php?f=6&t=556 )

hvis du insisterer på at skifte dem skal du bruge en lift:
forbroen skal ned og du skal skrue boltene løs til tandstangen.
Det er et lortearbejde..

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time