Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 17. nov 2017 18:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors 26. aug 2010 10:10 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Jeg har en del rust i kanten på mine skiver, og overvejer om det er nødvendigt at skifte dem, eller om man kan klare frisag et stykke tid ved evt. at fjerne rusten. I så fald, hvordan gør man det bedst?

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 26. aug 2010 10:44 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
du behøver ikke gøre noget - der er altid rust i kanten.
Det er kun hvis de skraber på, at du skal gøre noget.. (eller at de bliver for tynde, så det skal du have målt ud med mikrometer)

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 28. aug 2010 00:27 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Tak skal du have... generelt, tak for altid at give god hjælp og gode råd! Forummet ville sgu være lidt tomt uden dig, Noisy!

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 30. aug 2010 10:33 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
noget skal jeg jo have tiden til at gå med, mellem kundebesøg / opkald.. :D

Nogen der skal have lavet lidt netværk, btw? ;)

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 31. aug 2010 18:21 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Skal desværre ikke have lavet noget netværk lige pt... jeg har rigeligt med at SKIFTE MINE FUCKING BREMSER!!!!! :evil:

På 5 timer lykkedes det mig blot at skifte klodser på ét sæt hjul! Resten måtte jeg simpelthen opgive, da adskillige bolte/møtrikker simpelthen var rustet fast. Skal siges at jeg kun skulle skifte forhjulsbremser!

Den ene bolt som holder kaliperen fast ville ikke ud. Ej heller møtrikkerne til resten af kaliperen på det andet hjul, så jeg kunne skifte skiven. Derefter opgav jeg. Jeg har sprøjtet det meste af en dåse wd-40 på lortet, og det er bare ikke til at rokke!

HVAD FANDEN GØR MAN???! Jeg skulle gerne have det gjort færdigt imorgen, ellers er jeg nødt til at køre til mekaniker... pis også!

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 1. sep 2010 07:37 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
Du skal varme på det. Normalt bruger man en acetylenbrænder, men det er de færreste der har sådan een liggende.

Det er lykkedes mig nogle gange at bruge en gasbrænder (sådan en til madlavning) til at varme det nok op, så det kunne komme frit.

-Som en sidebemærkning, plejer jeg altid at lade mekanikeren skifte bremser første gang jeg har købt en ny bil - så ved jeg nemlig at hvis det er noget rustent lort, at det så kommer fra hinanden temmelig nemt, den anden gang.. :-)

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 1. sep 2010 17:36 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Hehe... nu skriver du varme.... jamen er det så bare ikke at køre en god tur, bremse som fanden i vold, og så gå igang med det samme - for efter sådan en tur er bremserne jo PÆNT varme!!! :P

Jeg havde desværre ikke adgang til nogle former for varme, men med stædighed, moderat vold og en hel dåse WD40, lykkedes det mig faktisk at få løsnet ALLE bolte, og dermed fik jeg også skiftet det andet sæt klodser. Jeg måtte dog opgive at skifte skiverne - de var ikke til at rokke, selv med brug af mukkert. Har læst at Ford'erne er notorisk kendte på det punkt, nogle anbefaler at man skærer dem af :o

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 1. sep 2010 19:02 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
ja, man bruger normalt en vinkelsliber til at skære ned i skiven og derefter bruge en mejsel og mukkert til at få den af..

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 1. sep 2010 19:21 
Offline
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Tilmeldt: ons 1. sep 2010 18:18
Indlæg: 14
Der må være himmelvid forskel på 2.0 og 2.5 bremser da jeg skiftede det hele foran på min 2.0 på en time.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 1. sep 2010 21:32 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Johnny, skal jeg ikke kunne sige, men i dette tilfælde er det nok nærmere et spørgsmål om mængden af rust sammenført med, at det sikkert er længe siden de sidst blev skiftet :)

Noisy, jeg skal på ingen måde ud i noget med en vinkelsliber, så jeg må bare betale mig fra det - øv :(

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team