Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 21:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør 3. aug 2013 22:13 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
For nogle måneder siden stod min generator tilsyneladende af, og da jeg simpelthen hverken har haft råd eller tid til at skifte den (et mega lortejob på en V6'er) har bilen stået stille lige siden.

Forleden spurgte en bekendt mig, om jeg havde prøvet at give den et dask med en hammer, lidt ligesom med en starter. Jeg troede sgu ikke rigtigt på det, men tænkte at det heller ikke kunne skade, så jeg gav den et par dask, ikke noget særligt men blot et par gok ... og så begyndte generatoren at "tude" en smule. Overbevist om, at det i hvert fald ikke var noget godt tegn var min forbavselse stor, da jeg bemærkede at ladelampen var slukket. Og den har ikke været tændt siden!

Hvad er det egentlig jeg har gjort, siden generatoren tilsyneladende lader igen??

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 3. aug 2013 22:46 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
kullene har måske haft sat sig...og måske en staket frist

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 22. maj 2014 18:24 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Ret forsinket tilbagemelding, men ... bedre sent end aldrig :D

Det var en stakket frist, tricket virkede i en måneds tid, men så gik den heller ikke længere. Bilen har stort set ikke kørt hele vinteren.

Nu skal jeg så have fundet mig en brugt generator. Det er faktisk ikke så nemt, da det ikke er noget jeg vil ofre det vilde på, men har fundet lidt forskelligt på nettet osv.
Nu er jeg dog lidt forvirret: kan det passe, at der findes to forsk. modeller til V6 (130Amp), nemlig en Bosch og en Motorcraft? Og er der nogen forskel på dem? Spurgte for længe siden på Talkford, men den eneste som svarede mente blot, at "Motorcraft" bare var Ford's re-brandede udgave af en Bosch. Andre siger dog, at Bosch'en skulle være meget nemmere at afmontere end Motorcraft'en???

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team