Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 07:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Jeg har et problem med min Mondeo 2.0 Blæseren til kølevandet starter ikke, kølerslangerne er pænt varme i hele systemet, der er massere varme i varmeapparatet og den bliver kølet fint af fartvinden under kørsel så står temp. måleren i midten

Men holder jeg stille, så sniger vand temp måleren længere op end der hvor den gamle Mondeo fra 1993 normalt startede køleblæseren det var lidt over midten og så tør jeg altså ikke at lade den komme videre for så nærmer den sig her det røde feldt og går så ud og piller stikket af til blæserene på thermostathuset så starter begge blæsere og den bliver kølet hurtigt ned

Så jeg er ret sikker på, at vandpumpen virker optimalt

Ingen luft i system

Og Thermostaten åbner som den burde, da der er en ens varme over det hele

Buddet på fejlen er, thermokontakten der sidder lige oven på thermostathuset.

Men mener da ellers det sjældent at den slags følere går i stykker

Det skal lige siges, at aircon virker ikke, systemet er utæt. kan det have noget at sige for at blæserne ikke starter

Hilsen Ulrik

VIP Medlem
VIP Medlem

Blæseren starter ikke bare for at starte, den starter først når kølevandet bliver for varmt. Du kan ikke sammenligne, noget fra den gamle model, det er en helt anden bil. Det er meget meget sjældent min starter.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
Jeg er enig med ovenstående men det skal også siges at føleren kan gå i stykker. De koster ikke ret meget.. skift hvis du er usikker..

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Nej, men den steg ca. til 3 mm før det røde felt før blæseren startede og det er jo altså ikke at spøge med hvis blæseren ikke starter, på Sierraen var det også lidt over midten blæseren startede og den havde også to blæsere, ligesom Mondeoén

Jeg fandt en komplet Haynes online bog på nettet med alle Data på mondeoén Mk 1 og Mk2 og der stod på den model med to blæsere at den første skal starte ved 100 grader og den næste ved 105 grader, og der stod så nogle måleværdiere man kunne måle i stikket på vandtemp føleren, så et fluke på og måle modstanden i stikket der jo faldt gradvist eftersom den blev varmere, så den første startede ved den værdi den skulle

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time