Pudsigt generatorfænomen!

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 1996 - 2001 (også kaldet MK2)
Post Reply
kutzon
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2000
Model?: mk2, årgang sen-2000 2.5 V6 Ghia

Pudsigt generatorfænomen!

Post by kutzon » Sat 3. Aug 2013 22:13

For nogle måneder siden stod min generator tilsyneladende af, og da jeg simpelthen hverken har haft råd eller tid til at skifte den (et mega lortejob på en V6'er) har bilen stået stille lige siden.

Forleden spurgte en bekendt mig, om jeg havde prøvet at give den et dask med en hammer, lidt ligesom med en starter. Jeg troede sgu ikke rigtigt på det, men tænkte at det heller ikke kunne skade, så jeg gav den et par dask, ikke noget særligt men blot et par gok ... og så begyndte generatoren at "tude" en smule. Overbevist om, at det i hvert fald ikke var noget godt tegn var min forbavselse stor, da jeg bemærkede at ladelampen var slukket. Og den har ikke været tændt siden!

Hvad er det egentlig jeg har gjort, siden generatoren tilsyneladende lader igen??
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)
thy
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2008
Model?: mk4 årg2008 aut stc 2,0

Re: Pudsigt generatorfænomen!

Post by thy » Sat 3. Aug 2013 22:46

kullene har måske haft sat sig...og måske en staket frist
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X
kutzon
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2000
Model?: mk2, årgang sen-2000 2.5 V6 Ghia

Re: Pudsigt generatorfænomen!

Post by kutzon » Thu 22. May 2014 18:24

Ret forsinket tilbagemelding, men ... bedre sent end aldrig :D

Det var en stakket frist, tricket virkede i en måneds tid, men så gik den heller ikke længere. Bilen har stort set ikke kørt hele vinteren.

Nu skal jeg så have fundet mig en brugt generator. Det er faktisk ikke så nemt, da det ikke er noget jeg vil ofre det vilde på, men har fundet lidt forskelligt på nettet osv.
Nu er jeg dog lidt forvirret: kan det passe, at der findes to forsk. modeller til V6 (130Amp), nemlig en Bosch og en Motorcraft? Og er der nogen forskel på dem? Spurgte for længe siden på Talkford, men den eneste som svarede mente blot, at "Motorcraft" bare var Ford's re-brandede udgave af en Bosch. Andre siger dog, at Bosch'en skulle være meget nemmere at afmontere end Motorcraft'en???
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)
Post Reply