En meget rusten "dims" i mit motorrum

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 1996 - 2001 (også kaldet MK2)
Post Reply
User avatar
kutzon
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 689
Joined: Tue 11. May 2010 01:37
Year: 2000
Model?: mk2, årgang sen-2000 2.5 V6 Ghia
Location: Lund, Sverige

En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by kutzon » Mon 6. May 2013 23:23

Kiggede under bilen idag og opdagede denne her "dims", som er temmelig rusten og som jeg ikke aner hvad er til!

Umiddelbart under batteriet er en ledning med en samlemuffe, og fra den går to korte ledninger op til et "beslag" som sidder på indersiden af venstre hjulskærm. Hvad fanden er det?? Har også spurgt på Talkford, men ikke fået et entydigt svar.

Image
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


MortenSH
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 198
Joined: Mon 17. Jan 2011 21:29
Model?:
Location: Midt/vestjylland

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by MortenSH » Tue 7. May 2013 07:17

Måske en kollisionssensor? Men aner det ikke... :D
Automek.
Kørende i Mondeo Stc. 2.5 V6 Ghia mk.3 ST Edition
Torben DH
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 159
Joined: Mon 18. Jun 2012 01:41
Model?: MK3 Ghia, stc. 2,0 aut.
Fuel: Diesel
Location: Bording

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by Torben DH » Tue 7. May 2013 13:47

Flux capacitor...
Køb mit gamle lort her DBA Link
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
User avatar
Fdisk
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 277
Joined: Sun 2. May 2010 14:24
Year: 2006
Model?: MK3 2.0 5d
Fuel: Diesel
Location: Grenå
Contact:

Re: En meget rusten

Post by Fdisk » Tue 7. May 2013 14:52

Torben DH wrote:Flux capacitor...
Ikke så rusten den er :)
Nørd info: En Flux capacitor har en krop / kasse af rustfrit stål
Torben DH
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 159
Joined: Mon 18. Jun 2012 01:41
Model?: MK3 Ghia, stc. 2,0 aut.
Fuel: Diesel
Location: Bording

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by Torben DH » Tue 7. May 2013 15:07

Fdisk wrote:
Torben DH wrote:Flux capacitor...
Ikke så rusten den er :)
Nørd info: En Flux capacitor har en krop / kasse af rustfrit stål
Så er du da heller ikke mere nørd, den på Kutzons billede er jo en 4. Generations hvor de har æbdret design og byggemåde væsentligt ifht de første modeller. Man kan jo også sige at brugen af rustfrit stål i det hele taget var udpræget i den første bil der blev monteret Flux capacitor i...
Køb mit gamle lort her DBA Link
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
User avatar
kutzon
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 689
Joined: Tue 11. May 2010 01:37
Year: 2000
Model?: mk2, årgang sen-2000 2.5 V6 Ghia
Location: Lund, Sverige

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by kutzon » Tue 7. May 2013 16:13

Er i sikre på, at det ikke har noget med hyper-drevet at gøre?
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)
Torben DH
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 159
Joined: Mon 18. Jun 2012 01:41
Model?: MK3 Ghia, stc. 2,0 aut.
Fuel: Diesel
Location: Bording

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by Torben DH » Tue 7. May 2013 18:10

kutzon wrote:Er i sikre på, at det ikke har noget med hyper-drevet at gøre?
Nu prøver du vist på at være morsom! Et hyperdrev er jo noget fra et rumskib...
Køb mit gamle lort her DBA Link
Strength comes from the good things. Your family, your friends, the satisfaction of hard work.
Those are the things that will keep you whole! Those are the things to hold on to when you're broken!
User avatar
kutzon
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 689
Joined: Tue 11. May 2010 01:37
Year: 2000
Model?: mk2, årgang sen-2000 2.5 V6 Ghia
Location: Lund, Sverige

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by kutzon » Tue 7. May 2013 18:19

Normalt, ja...
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)
User avatar
Fdisk
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 277
Joined: Sun 2. May 2010 14:24
Year: 2006
Model?: MK3 2.0 5d
Fuel: Diesel
Location: Grenå
Contact:

Re: En meget rusten

Post by Fdisk » Tue 7. May 2013 22:36

Torben DH wrote:
kutzon wrote:Er i sikre på, at det ikke har noget med hyper-drevet at gøre?
Nu prøver du vist på at være morsom! Et hyperdrev er jo noget fra et rumskib...
Nu er det jo altså en ghia han kører i ;)
User avatar
kutzon
VIP Medlem
VIP Medlem
Posts: 689
Joined: Tue 11. May 2010 01:37
Year: 2000
Model?: mk2, årgang sen-2000 2.5 V6 Ghia
Location: Lund, Sverige

Re: En meget rusten "dims" i mit motorrum

Post by kutzon » Tue 7. May 2013 22:45

Det er jo lige det. Ganzen molevitten i den :)

Ej, seriøst nu, tak. Nogen mener det er en kollisionssensor, og så er jeg ikke meget for at pille ved den, andre mener det blot er sensoren til udvendig temperatur. Har sammenlignet billeder fundet på Google, og hælder mest til temp. sensoren selv, men vil da gerne have det bekræftet.
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)
Post Reply