Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 14:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej alle, er rendt i et meget træls problem, min bil er begyndt at dugge helt vildt her i det kolde vejr, præcis som hvis man sætter den på recirkulation. Hvis jeg drejer fra recirkulation til friskluftindtag kan jeg ikke høre nogen forskel. Jeg har en ide om at spjældet sidder fast, men er det en mulighed? og det til regulering af om luften skal op på ruden eller ned i bunden mv virker fint. Har andre en anden ide? og den er ikke begyndt at bruge vand, så det er ikke på grund af utæt element. og ved nogen hvor det spjæld sidder henne så jeg ikke skal splitte hele bilen ad for at konstatere hvor det sidder? bilen er en stationcar 2,0 fra 98 benzin

venlig hilsen Henrik

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hejsa

Tja du ! det er nok et normal problem her , hvor det er så koldt med sne som smelter i bunden af bilen og gør en del vådt .
Har du AC i din bil ? hvis ja så prøv at at lade AC arbejde hurtigt efter du har startet bilen..

hvis du ikke mener at der kommer vand ud fra selve varmeapparatet kan det jo også være at indsugningen til frisk luft er stoppet mv... -- lettest er at du prøver at afmontere den rist som sidder under din frontrude - under den gemmer sige et filter som kan være stoppet ..
åbne din motor hjælm og find de 3 -4 skruger i kanten af "risten" så kan du åbne og se ind til sagerne...

vådt tøj og våde bundmåtter giver hurtigt dug på ruderne ...

mvh
john

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej John tak for svar problemet kom lige på en gang jeg kom hjem og alt var iorden og kørte igen en time efter og så var det helt tosset gulvmåtterne er tørre men jeg vil lige prøve at kigge ned til sagerne men jeg syntes bare at jeg før har kunnet høre en forskel eller en lyd når man drejede kontakten fra recirkulation og til friskluft men det kan jeg ikke længere og det er meget det dugger det er så der løber vand ned af ruderne og jeg må åbne vinduerne på klem for at kunne se ud af bilen men prøver lige at tjekke det du skrev aircon mangler væske så den starter ikke

hilsen Henrik

Junior Medlem
Junior Medlem

Er der ikke nogle ventilationsfiduser i bagagerummet, hvor "brugt luft" ryger ud??? Kan de være blokeret??

Sølv Medlem
Sølv Medlem

De der fiduser i bagagerummet er jeg aldrig stødt på og der er ikke umiddelbart noget der skulle kunne blokere dem det eneste der er deromme er hundekassen og den står midt i

hilsen Henrik

Jeg har ikke lige fået tjekket Johns forslag endnu men får mig nok taget sammen til det i løbet af et par dage

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time