Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 18:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Jeg er den heldig ejer af en Ford Mondeo 2.5 V6 stc.... som der har fået sig et træls problem....
den har gjort det 2 gange nu og sidste gang kunne jeg løbe den igang igen og så har problemet været væk siden det var i sommers..

det er hvis at jeg starter den og den så går ud igen efter 5 sekunder fordi at den måske stod i det forkerte gear :oops:
så kan jeg IKKE starte den igen den tørner på starteren og trækker motoren rundt og halv starter men går ikke helt igang igen...
sidste gang var det ikke vinter så der var det nemt at løbe den igang, men nu er det jo lidt sværer pga sneen...
håber at der måske er nogen som der har en ide til hvad det kunne være... ??
jeg har også prøvet at forsøge at starte den lige bagefter og har også ventet et døgn nu og den vil stadigvæk ikke......
håber at der er nogen som der har nogle gode guldkorn 8-)

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hejsa

Det kan tyde på at dine ventiler hænger efter kun så kort opstart - når du bruger starter og motor begynder at dreje rundt , er der begyndt at komme olietryk på motor ,herved åbner div. ventiler , men hvis du stopper hurtigt kan olien ikke løbe retur hurtigt nok og ventilene lukker ikke igen , derfor går kompretionen bare ud igen gennem indsugning og udstødning - - især hvis olien er for tyk (bla.meget kold) og ventilerne bliver åbne til olien er væk ..... har du en 5-30 olie på motor ? og er den nogenlunde ny ?
hvordan har dine tændrør og tændkabler samt luftfilter det ?
hvis alt er i orden kan du trykke speeder helt i bund (og hold den i bund) forsøg så at starte....
hjælper det ikke kan du - HVIS du kender brugen af æter , kan du forsøge at puste lidt ned i indsugningen samtidig med at en anden starter bilen .. MEN kun i meget små mænger , da du ellers kan lave skade...... (Vær forsigtig med brugen af æter da det er meget explosiv)

alternativ er nok at få bilen ind i en varm garage / værksted et døgns tid , så vil olien slippe og ventilerne vil igen virke normalt ---- altså hvis alt andet er i orden .......

mvh
john

Junior Medlem
Junior Medlem

Hej FynboFord John
Du er sgu godt nok Julemanden hæ hæ
Jeg prøvede at holde speederen i bund og VRUMM-VRUMM den startede i første forsøg
Tændrørene ser fine ud, og kabler er målt fine.... Luftfilteret er også iorden
Men men olien var nok gammel for jeg har kun haft bilen i 2 mdr og har ikke lige nået at skifte olien på den......
Men det er gjort nu og også oliefilter... Snakkede med en Ford mekaniker og han sagde at den skulle have 5-40 olie da den har kørt 256.000 km
Og så har jeg også lige smidt en omgang swedol i den, det tror jeg den trængte til.....
Takker for hjælpen endnu engang du reddede min dag ;-)
Hilsen Paw

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hej Dipp Paw

Mange tak for din tilbagemelding , skønt når tingene fungere igen -

fint du har fået ny olie på motor sammen med Swedol , så kan du også bedre følge med omkring km for næste skift mv...

God Jul og mvh
john

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time