Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 02:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Min centrallås virker ikke og (jeg) kan heller ikke få den til at virke inde fra bilen. Ligeledes skal jeg bruge nøglen hver gang for at kunne åbne bagklappen. Er det normalt at man SKAL bruge nøglen hver gang til bagklappen? Og lige et sidste spørgsmål: den røde lampe, der sidder ved uret, lyser hele tiden, også når motor er igang. Jeg ved at den indikerer noget med startspærre, men ikke hvad andre funktioner den har, for i den anden mondeo jeg har magen til, blinker den når motoren er standset og nøglen taget ud. Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

ps: jeg har kun den "røde" nøgle, og det er en 2,0 stationcar fra 98.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
noerskov76 skrev:
Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

Jeg har foreløbigt hjulpet dig med at sætte nogle komma'er og punktum'er, så din tekst giver mening.
Ellers kan jeg da svare dig på et, og måske flere, af dine spørgsmål:

noerskov76 skrev:
Er det normalt at man SKAL bruge nøglen hver gang til bagklappen?

Nej - låsen er elektronisk, og som det mindste burde den kunne åbnes ved at trykke på selve låsen.
Har du tjekket dine sikringer, primært sikring 25?

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Nu har jeg jo ikke oprettet mig herinde for at få at vide at jeg ikke kan finde ud af det med kommaer og punktummer for det ved jeg sgu godt i forvejen men faktisk fordi jeg har et problem med min bil

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Jamen, det var da så lidt.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hej
Angående den røde lampe i dit ur , ja så viser den når den blinker , at startspære er tilkoblet , hvis den lyser konstant skal du have udmålt via det stik under rattet (inde i bilen) der er en fejl i dit el-system .j
har du efterset sikring nr.25 inde i bilen ?
hvis den er ok skal du udmåle ledninger i venstre fordør , her er monteret din centralllås....
Ang. din bagklap så kan den kun låse op via tryk på knappen , hvis bilen er låst op via centrallås og nøglen ikke er i tænding...ellers er det med brug af nøglen ..
nb// noget skidt hvis du kun har den røde nøgle , da den normalt skal gemmes til at få lavet en evt. copy nøgle mv... bliver den røde nøgle slidt eller ødelagt får du et problem .. få lavet en ny nøgle når du har løst problemet med rød indikator i ur ..
------ er du sikker på din nøgle er til den rigtige bil ?
har centrallås virket med den før ?
mvh
john

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tak for svarene indtil videre
jeg ved ikke om den nøgle er den der hører til bilen men den virker i både tåndingslås døre og bagklap
jeg har også et problem med loftslys det kan godt tændes manuelt men ikke når man åbner dørene
hvis man sætter den over på 12 sec funktionen står den tændt hele tiden selvom både døre og bagklap var lukket jeg prøvede at tage sikringen ud
og så forsvandt den røde lampe sammen med loftslyset og jeg ved ikke om centrallås nogensinde har virket med den
nøgle sikring 25 er iorden

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hermed en lille undskyldning til kutzon for min negative attitude kæden sprang sgu lige af for mig :-)

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Helt i orden, makker ;)

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Har idag skiftet alle 4 dørkontakter og relæet blev også skiftet med noget jeg ved der virker (har selv bilen det sad i) men loftlyset bliver ved med at stå tændt når den står på 12 sec funktionen uanset hvad jeg gør centrallås har jeg heller ikke fået til at virke endnu kan det loftlys have noget at gøre med at centrallåsen ikke virker og hvad er der størst chance for der kan være galt låsemotor i førerdør eller boksen under instrumentpanelet i paasagersiden

og kan man skifte låsemotor og boks uden at nøglen skal kodes om når man tager det fra en anden bil

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Har idag fået lavet fejlsøgning på bilen den kunne ikke kommunikere visse ting den kunne godt fortælle at der var en hjulsensor der ikke var monteret men strømproblemer kunne den ikke jeg har idag skiftet låsekassen i førerdøren uden held har også haft passagersædet pillet ud og tjekket ledninger derunder men der er ikke nogen samlinger som andre skriver om jeg har målt mig frem til at der ingen strøm er i det stik til låsemotoren i førerdøren skal der være strøm på den hele tiden ?? har også skiftet den sorte boks der sidder inde under sikringskassen under rattet det hjalp heller ikke hvad dælen kan der snart mere være galt håber nogen har nogen muligheder for er ved at have mest lyst til at tømme magasinet i jagtriflen mod den lo..ebil

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time