Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 17. nov 2017 22:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Tomgangsfejl
Gæst
Hey.

Jeg er den heldige (?) ejer af en Flair 1,8i fra '98 der pludselig er begyndt at skabe sig.

Har skiftet tomgangsregulatoren og luftmængdemåleren uden at afhjælpe problemet...

Stort set hver gang bilen er i tomgang, ryger omdrejningerne op imellem 1400 og 2200, kobler jeg ud og bremser stiger omdrejningerne 2-500.

De sidste par dage sker det hyppigere og hyppigere, måske 1 ud af 20 gange den IKKE gør det, og jeg har en fornemmelse af at det er værst når bilen er ordenlig varm.

Har I nogen bud, for de grå hår bliver flere og flere...

Mvh Evan

Gæst
Hej Evan !
Jeg har næsten det samme problem på mondeo 1,8 fra 2000 150000 km.
min mek. mener jeg skal starte med at skifte dele fra en ende af,men mit indtryk er (efter rundspørge) ingen rigtig ved hvad årsagen er , når man læser her og der så er der en del der har samme problem.
Hvi du finder ud af noget vil du skrive et indlæg her
Niels

Gæst
Hey ! Jeg kommer med et svar lige så snart den har været ved en mekamiker så sent som igår blev vacuumsysstemet i den skiftet og det hjalp heller ikke ! så nu er det kun ECUeren tilbage !!!

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hejsa

Har du prøvet at afmonter sikringen til motorstyringen ude i motrrummet det er en 3 amp sikring ,når du har taget den ud skal du lade bilen være i en 1/2 time og derefter sætte den igen og køre en tur på ca. 10 km, hvor du lære bilen din køre måde på .
Jeg ved ikke om det hjælper med det er jo vær at prøve

Michael.

Gæst
Hej, har samme problem, jeg prøver det med sikringen og skiver om det hjælper, kunne da være dejligt, hvis det endelig var nogen der ikke koster noget.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: slagelse
har i prøvet den føgler der sidder i termostat huset og måler vandtemp til ecu´en så den ved hvor meget chokker den skal køre med og vælger bladnings forhold for luft/benzin.

hvis computeren tror motoren er kold selv når den er driftsvarm så bliver der jo aldrig godt

håber det hjælper

Hilsen Bjarne

Gæst
Det med sikringen hjalp heller ikke!! Har skiftet den føler i Thermostathuset også, uden hjælp. Har haft en Bosch tester på, men viser ingen fejl. Men har til gengæld fået målt forureningen i udstødningen, og her er den 4-5 gange for høj i tomgang, men når den får 3-4000 omdrejninger er den på normal forurening. Mekanikeren snakkede om at høre teknisk skole om det var en opgave for dem at fejlsøge på bilen. Her kunne man måske finde fejlen. Ellers er der 3 muligheder tilbage, ny kat, ny map sensor eller ny luftmængdemåler.

Gæst
Så blev det juleaften for mig, Mondeoen kører som var den født på ny. Fejlen var en magnetventil til EGR ventilen. Den er nu skiftet og bilen kører perfekt. Hvis der er andre med samme problem er Ford varenr. 3998144

Gæst
Ja der er gået noget tid siden jeg sidst har skrevet under dette emne ! Bilen har nu været til 4 forskellige aut. mek. og jeg er blevet 10kg fattigere og fejlen er der stadigvæk !!

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
har du fået skiftet positionssensor til knast / krumtap?

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time