Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 01:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Da min skabte sig med at lyse i abs/antispin var det også kun engang imellem og jeg bøvlede rigtig meget med det en dag lykkedes det mig at nå ud på værkstedet mens lamperne stadig lyste og testeren sagde at det var venstre hjulsensor så jeg kørte hjem og kiggede på det og opdagede at de 2 ledninger havde været knækket /klippet over og samlet med en ledningssamler til at klemme sammen jeg klippede det fra hinanden og loddede dem sammen og noget krympeflex på problemet har ikke været der siden der var ikke løs forbindelse i ledningerne men den ekstra modstand i ledningssamleren har åbenbart været for stor jeg ved det ikke men lamperne har ikke været tændt siden og både abs/antispin virker

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Hvor sidder de ledninger henne??

Sølv Medlem
Sølv Medlem

på min var det i bagenden og der går de i et sort plastik flexrør fra hjulnavet og der kan man følge dem fra ca en halv meter så går de op i bunden af bilen jeg tror mange som har skiftet baghjulsleje har erfaret at det tit er nemmere og klippe ledningerne over og samle dem igen bagefter for stikket sidder som regel fast af hel.... til og det sidder et dumt sted ihvertfald på den model hvor sensoren er bygget sammen med navet/hjullejet det kan være det der får dine lamper til at lyse da min gjorde det virkede abs selvom lampen var tændt men antispin gjorde ikke

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Okay, de ledninger har jeg haft fat i, da jeg selv skiftede baghulsnav. Havde netop håbet at det var defekte sensorer, og fejlen ville forsvinde med nye nav, men det hjalp ikke. Og ja, de stik er noget lort, men fik dog afmonteret mine uden at ødelægge noget.
Fandt i øvrigt ud af, at der oppe under inderskærmen sidder endnu en samledåse til de ledninger, og de bliver pænt beskidte... måske var det værd at prøve at rense dem, når det bliver forår.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time