Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er man 20. nov 2017 23:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 31. aug 2012 18:34 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
"Batteri" advarselslampen er begyndt at lyse.
Remmen er ok, og trækker fint generatoren rundt.

Hvor lang tid kan jeg køre med dette?
Skal generatoren udskiftes? (Den ser dyr ud)

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 31. aug 2012 20:27 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:39
Indlæg: 87
Geografisk sted: Odense SØ
Hej
Hvis kilerem er ok og trækker generator med rundt skal du prøve at få udmålt generator og laderelæ ...du kører ikke særlig langt med manglende ladning af dit bateri - (der er jo kører lys på bilen samt div. forbrug på blink / stoplys osv ....)når bateri er tomt stopper bilen automatisk på grund af manglende tænding og strøm til benzinpumpen mv...
En ny generator koster mellem 1000 - 2000.-kr men du kan måske finde en god hos en ophugger eller en ombytning hos autoelektro... + montering hvis du ikke kan lave den selv..
mvh
john

_________________
John Odense SØ / Ford Mondeo 1,8i 5dør`s mont.m.16" Ford Alu fælge. - Zetec benzin 250K


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 1. sep 2012 15:03 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
Jeg fik en ide om at jeg selv kunne rense kullene, og derfor afmontere generatoren.

Det er simpelthen umuligt for mig, og da jeg så i Haynes biblen, at det er "meget svært", gav jeg op.

Højre forhjul, samt inderskærm blev afmonteret.
Her stoppede festen så, da jeg fandt det fuldstændigt umuligt, at løsne remmen.
Der er bare nul plads at arbejde med derinde.
Kunne også godt se at jeg ikke ville magte at afmontere ledningerne fra selve generatoren.

Bøjer mig i støvet, og ringer til mekanikeren på mandag.

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 5. okt 2012 08:18 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
Bare lige for at få den her sag lukket.
Det endte med en lækker lille regning på totalt 5.721.-

Super ærgeligt, at jeg ikke selv kunne klare den.

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 9. okt 2012 10:38 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Surt :(

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 28. apr 2013 15:28 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Tja, så blev det sørme min tur til at skulle skifte generator :( så jeg genbruger lige din tråd, Fdisk.

Er der nogen, som rent faktisk har skiftet generator selv (på en V6'er), og som kan give mig en idé om, hvor omstændigt det er? Fik en ven til at kigge på det, som mente at det var helt ad helvede til, men iflg. Haynes-bogen virker det ikke som om det er SÅ farligt endda...

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 29. apr 2013 09:33 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
Som sagt, så fik jeg Ford til at skifte den.

Jeg kunne simpelthen ikke komme til noget som helst ved den, da den sidder MEGET gnidret dernede.
Mener faktisk at haynes giver opgaven 4 i sværhedsgrad.

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 30. apr 2013 01:04 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Okay, jeg tror nu alligevel jeg gør et forsøg..... medmindre, at det blot er en slidt kilerem jeg har!

SPØRGSMÅL: er det korrekt, at kileremmen på en V6'er ikke trækker vandpumpen??

(EDIT: fandt selv svaret - ja, det er korrekt, den trækker ikke vandpumpen... men jeg finder nok noget andet at spørge om!)

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 30. apr 2013 21:43 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Hvad er egentlig de typiske symptomer (udover mangelfuld ladeeffekt, naturligvis) på en slidt/slap kilerem? Min rem "skriger" ikke, og har aldrig gjort det, men hvad ellers?

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 2. maj 2013 19:30 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 11. maj 2010 00:37
Indlæg: 689
Geografisk sted: Lund, Sverige
Ingen som har et bud på typiske symptomer på en for slidt/slap kilerem, udover de allerede nævnte?
Er ved at skyde mig ind på, om jeg kan nøjes med en ny rem, eller lige så godt kan spare sammen til en ny generator :(

_________________
Mk2 2,5 V6 Ghia st.car årgang 2000. Min midtvejs-krise, mit hobbyprojekt, min hovedpine (men ikke længere - solgt)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team