Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tirs 21. nov 2017 23:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn 19. aug 2012 14:52 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
Min motor spiser sin olie. Vi snakker om ca. ~1L per 1000KM.

Mine fliser er helt tørre, og jeg kan også ane en smule mørk røg fra udstødningen.
Vandet har den overhovedet ikke rørt, og vandbeholderen har stået på max, lige siden jeg fik bilen.

Hvad kan skyldes dette? Er det en toppakning?

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 20. aug 2012 08:00 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:39
Indlæg: 87
Geografisk sted: Odense SØ
hej Fdisk

Hvor mange km har din motor kørt ?
Bruger du en anbefalet god olie ?
Der ikke noget alvorligt med din motor hvis den har kørt en del km - et forbrug på ½ til 1 L olie på 1000 km er ok
men du skulle prøve at få foretaget en komprotions test på alle cylinder for at få en "rettesnor" omkring motor ...... kan være lettere slidte stempelringe - utætte ventilstyr mv..
mvh
john

_________________
John Odense SØ / Ford Mondeo 1,8i 5dør`s mont.m.16" Ford Alu fælge. - Zetec benzin 250K


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 20. aug 2012 19:54 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
fynboford skrev:
Hvor mange km har din motor kørt ?
277.000km
fynboford skrev:
Bruger du en anbefalet god olie ?
Castrol 5W30
fynboford skrev:
Der ikke noget alvorligt med din motor hvis den har kørt en del km - et forbrug på ½ til 1 L olie på 1000 km er ok
Det som virkelig nager mig her, er at ingen af minde tidligere Mondeo-biler har brugt deres olie - overhovedet.
fynboford skrev:
men du skulle prøve at få foretaget en komprotions test på alle cylinder for at få en "rettesnor" omkring motor ...... kan være lettere slidte stempelringe - utætte ventilstyr mv..
Uuuha det lyder dyrt. På den anden side, så er alle muligheder ang. olieforbrug jo dyre ;)

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 25. aug 2012 19:20 
Offline
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Tilmeldt: fre 10. dec 2010 22:39
Indlæg: 87
Geografisk sted: Odense SØ
hejsa igen
jeg forstår godt din bekømring , mulig tidlig olieforbrug kan være at tidligere ejer har tilkørt bilen på en måde som har slidt stempelringe mv. lidt for tidligt eller brugt en dårlig olie og måske glemt at skifte oliefilter således at der er kommet snavs ind som så har været med til at slide din motor lidt tidligt ---- men men du skal ikke være bekymret , ved pæn kørsel og pasning af filter og den rigtige olie så gør det ikke noget at du som sagt bruger omkring 1 L olie på de 1000 km ...... ( selv bruger jeg 3/4 L 5 - 30 Ford olie for hver 1000 km med en motor som har kørt 254000 )
Har du mod på det, kan du prøve at give motor 1 L Swedol ved næste olieskift og følge anvisningen , kan måske bringe dit forbrug lidt ned , men ingen garanti ..(skader ikke noget at prøve ) hvis olie pakningen omkring ventilstyr er slidt hjælper det ikke , men til øvrige dele i motor kan det give en efekt... det er billigt at prøve med Swedol som Harald Nybor sælger til 148.-kr pr. L og der skal kun bruges 1 L til din motor og derved en L motor olie mindre ved olieskift...
mvh
john

_________________
John Odense SØ / Ford Mondeo 1,8i 5dør`s mont.m.16" Ford Alu fælge. - Zetec benzin 250K


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 26. aug 2012 07:33 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 30. maj 2009 20:04
Indlæg: 278
Geografisk sted: Glostrup, København
Som alternativ kan du også bruge Oil Stop Leak fra Lindemann fra T-hansen. Her er der heller ingen garantier, men jeg har selv brugt det på min MK3 V6'er da jeg havde den, og der blev olieforbruget væsentligt nedsat. Jeg gik fra at bruge ca 1/2 ltr på 1000km til at lave olieskift ved ca. 10.000km intervaller uden at skulle fylde på imellem.

_________________
Mondeo mk4 med Volvo kværn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 26. aug 2012 09:21 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 13:24
Indlæg: 272
Geografisk sted: Grenå
Laursen skrev:
Som alternativ kan du også bruge Oil Stop Leak fra Lindemann fra T-hansen. Her er der heller ingen garantier, men jeg har selv brugt det på min MK3 V6'er da jeg havde den, og der blev olieforbruget væsentligt nedsat. Jeg gik fra at bruge ca 1/2 ltr på 1000km til at lave olieskift ved ca. 10.000km intervaller uden at skulle fylde på imellem.
Det lyder meget spændende! Er det noget som du bruger regelmæssigt, eller var det nok med en enkelt omgang?
Var det den her som du mener: ABCON oil stop leak

_________________
Min bil: 2.0 Trend 5d, Stardust Silver, 2006


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 26. aug 2012 20:50 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 30. maj 2009 20:04
Indlæg: 278
Geografisk sted: Glostrup, København
Så vidt jeg husker fik den to gange i forbindelse med olieskift. Men så vidt jeg husker var der allerede forbedring efter første gang.

Ja det er præcis den.

_________________
Mondeo mk4 med Volvo kværn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 25. okt 2012 19:37 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs 21. feb 2012 20:53
Indlæg: 184
Min gamle Mondeo 1,8 benzin fra 1995 brugte 1 liter ved 3-4.000 km. Den havde 280.000 km. på bagen.
Min nuværende Mondeo tdci 130 har kørt 289.000 og jeg står overfor olieskift nu her, har kørt 14.000 km. uden påfyldning og oliepinden står på fuld ved kold måling - bruger åbentbart ikke en dråbe overhovedet... Har en gammel varevogn fra 1996, benziner, den bruger ½ liter ved 10.000 km. og har kørt 175.000 km. Varevognen og Mondeoen kører med væsentlig forskellige omdr. ved 80 kmt. Varevognen har næsten dobbelt op på omdr. ved samme hastighed som Mondeon, så den må jo blive slidt mere ved kortere km.

_________________
Ford Mondeo (29. dec. 2004) TDCI 130 SE. Købt brugt nov. 2011 ved 269.000 km. og har marts 2017 rundet 370.000 km. Trækkrog 1.800 kg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 2. nov 2012 21:25 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: man 22. okt 2012 16:18
Indlæg: 22
Geografisk sted: Stevnstrup
prøv at kontroller din krumtaphusudluftning , den sidder under indsugningen. den kan nemt være stoppet

_________________
Ford IDS
Vcds VAG tester
Autel Maxidas DS708
Lexia 3 til peugeot og citroen.
Delphi tester
Pico scop til avanceret fejlfinding.
Texa tester
Nu med nyåbnet Autoværksted i Randers, beliggende i Jægergade 8 8940 Randers Sv.
Telefon 25383058


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 4. dec 2012 20:21 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 2. maj 2010 15:18
Indlæg: 109
Geografisk sted: København
Jeg har givet min mk3 2.0 benzin en omgang bell add 3 og forbruget er mere end halveret da de på værkstedet mente det var stempelringene som havde sat sig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team