Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 13:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej allesammen :-) Jeg har en Mondeo 1,8 fra 1998 som driller lidt, som nævnt trækker den svagt til højre når jeg bremser ned. Vi har skiftet bremseslanger i begge sider for, der er kommet nye skiver og bremseklodser på, samt nye bremsecalibere ... og den gør det stadig væk. Når vi lufter systemet ud, kommer der masser af bremsevæske ud, så der er fint tryk og gennemløb af væske ud af udluftnings skruerne. Det mærkelige af det hele er, når man bremser hårdt op trækker den som nævnt til højre, men ... rattet vridder til venstre ?? Er der nogen af jer der har en rigtig god ide'
Mvh Charli

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Sporingen lyder da i hvert fald (også) til at være helt ad helvede til. Men ellers lyder det til i har tjekket det mest indlysende.
Der kommer sikkert nogle flere bud.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hejsa
hvis den tilsyneladende bremser mest på dit venstre forhjul når rettet går til venstre så kan det skyldes flere ting ----- // og du føler bilen trækker til højre så er det galt med bagbremser..
Har du renset de nye skiver af inden montering ?
givet dem lidt afpudsning med smergellæred ? også de nye klodser må gerne lige pudses lidt , således at de tager ens fat ved nedbremsning --- giv lidt kobberfedt på bagsiden af bremseklodser ...
hvis alt er efterset og i orden i alle hjul skal du lige se på dine bundkugler og bærearm som også kan være skyld i en "mærkelig" styring ved nedbremsning ....
nb/ husk ved udluftning af dine bremser ALTID start med højre baghjul . venstre baghjul og derefter højre forhjul og til sidst venstre forhjul --- pump ikke bremserne for hurtigt ved udluftning da du så kan få vædske til at skulle og give luft mv ....hvis du stadig har problemer skal du nok prøve at se dine bagbremser efter - - har du udluftet baghjul ? //
håber du forstår ellers vend tilbage
mvh

John

Sølv Medlem
Sølv Medlem

Hej John, jeg kan godt følge dig mht bagbremserne, dem prøver vi lige at kigge på, har fået lov til at komme ned til en synshal på fredag, for at få den testet.
Når du nu nævner det med bagbremserne, kan jeg godt huske en bil engang lave det nummer med at få forvognen til at trække til den ene side, hvis den "overbremser" på det ene baghjul.
I hører lige nærmere når der er nyt :-)
Mvh Charli

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time