Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er ons 22. nov 2017 06:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej
Bilmodel: Mondeo II, 1998

Problemet er at førerdøren ikke kan åbnes.
Efter at have låst førerdøren med nøglen direkte i låsen kan jeg ikke længere låse denne dør op, hverken med nøglen eller med det indvendige håndtag.
Jeg kan godt dreje nøglen frem og tilbage i låsen, men der sker intet indeni dørlåsen (låsemotoren kører ikke) de andre døre låser heller ikke op og i når jeg betjener låsen i førerdøren.

hvis jeg låser passagersiden op og i med nøglen følger de 2 bagdøre fint med, men førerdøren gør ikke.

Er der nogen som har en god ide til en løsning?

mvh
John

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Rubendecker skrev:
Er der nogen som har en god ide til en løsning?

Ja, og den er lige til højrebenet: et nyt låsemodul i døren :-)
Det er et klassisk Mondeo-problem, så du er ikke alene.

Undrer mig dog lidt, at du ikke engang kan åbne den manuelt....

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej Kutzon

Tak for svaret.
Så er der lige et lille problem, da jeg ikke kan åbne døren virker det lidt besværligt at få sidebeklædningen af.
Men jeg prøver mig lige frem om det er muligt at få de små montageskruer ud, ellers må stiksaven /hobbykniven hjælpe med at få hul ind til låsemotoren.

mvh
John

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Hmmm... vent lige med det, indtil du har fået et par second opinions. Men fandeme et latterligt problem du har fået dér :(

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hej
Trist opgave .
Når du prøver at åbne fra indersiden , kan du så mærke at håndtag tager fat i låsen? hvis der ikke er modstand bliver du jo nok nød til at finde låsetappen på anden måde ....
Jeg mener du kan pille den sorte gummiliste af på udvendig side af dit vindue,
Tag så et godt stykke ståltråd på ca. 1 m og prøv at lyse ned mod dørlås - du skulle kunne finde selve låsegæk og trække den fri , der er ikke meget plads , men nok bedre end at skære din dørbeklædning i stykker .. (du skal se fra udvendig side af din dør og vinduet må ikke køres helt ned da det nok vil lukke for din mulighed at se låsen inde i dør)

nb/ du skal ca. 25 cm ned i dør for at finde selve dørlåsen (fra kanten v.udvendig liste).

mvh
john

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej Kutzon og Fynboford

Tak for interessen,når jeg hiver i det indvendige håndtag kan jeg godt mærke at der er modstand.
Jeg har fjernet den udvendige gummiliste og lyset og kigget ned men synes ikke rigtigt jeg kunne komme til noget, jeg vil lige prøve det med ikke at køre ruden helt ned når jeg skal rode med ståltråden, det kan være at man lige kan kigge ned i den anden fordør for at se hvordan de der stænger og låsemekanik skal bevæge sig når de virker.

mvh
John

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej

Info: sidebeklædningen blev løsnet ved de skruer jeg kunne komme til (bund og bageste samtdem til indvendige dørhåndtag)
Beklædningen kunne så lindes meget at jeg kunne se en pal der skulle skubbes ned og vupti døren gik op!
Så nu er låsemotorenheden ude og skal lige inspiceres for evt at få dødsstødet.
mvh
John

Sidst rettet af Rubendecker tors 17. maj 2012 20:23, rettet i alt 1 gang.

Platinum Medlem
Platinum Medlem

Geografisk sted: Odense SØ
Hejsa
Det er ski`da godt du kan åbne nu og kan komme ind i døren - jeg tænkte på om du ikke lige skulle se på din låsecylinder sammen med nøglen om de er slidte , nu hvor det er nemmere at komme til .. // når låsecylinder er slidt er det nemt at låse , men umuligt at låse op ... Prøv at sammenligne nøgle du bruger og "den røde nøgle" som skal bruges ved evt. udskift og codning igen ...
Jeg tænker også på om du skulle have dobbelt låst den dag du ikke kunne låse op -- hvis du låser normalt og inden for 3 cekunder låser igen så bliver den dobbeltlåst og kan så ikke åbnes indefra- -
bare lige en tanke her fra .
mvh
john

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

SUPER godt!!

Jeg tænkte også en overgang over det med dobbeltlås, men så burde de andre låse heller ikke virke. Men måske er den gået i en slags "dobbelt-baglås". Under alle omstændigheder står den vel til en udskiftning.

Bronze Medlem
Bronze Medlem

Hej
Tak for hjælpen,det med dobbeltlås hvad er det lige det er?
Men jeg har nu haft låsen ude, selve elmotoren kunne ikke køre mere, så nu har jeg pillet elmotor+tilhørendegear/palmekanisme helt ud ,samlet låsekassen igen og monteret den i bilen.
Så nu er situationen den:
Med nøglen kan jeg åbne +lukke førerdøren samt også låse og låse op, samt de 3 andre døre følger fint med når der låses i og op i førerdøren. Jeg må se mig om efter en ny låsekasse med motor.
Jeg har aldrig brugt fjernbetjeningen til centrallåsen men altid kun kunnet bruge nøglen så egentligt kunne jeg vel leve med den som den er nu?.
Kan man få en ny låsecylinder som passer med den originale nøgle?
For da jeg aldrig har brugt fjernbetjening til centrallåsen er låsecylinderen sandsynligvis godt slidt efterhånden.
mvh
John

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time