Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 00:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hjælp
Gæst
Har en mondeo fra 2000 med ca 300.000 km på bagen. Jeg købte den for to år siden ved en forhandler og har ikke siden haft nogen problemer med den.........indtil den anden dag.
Jeg kommer kørende og det er som om den pludselig ikke vil tage gassen. Den siger også lidt anderledes end den plejer. Jeg får dog bilen kæmpet frem til bestemmelsesstedet ( kører ca 600 m efter ovenstående indtræder ) Da jeg vil prøve at starte bilen et par timer senere er den ikke til at starte. ( startmotoren kører, men der kommer ikke liv i bilen )
Jeg får ringet efter Falck, der henter bilen og kører den til et uafhængig værksted i nærheden.
Jeg taler efterfølgende med mekanikeren, der fortæller at der ikke er kompression på bilen. Han har også konstateret at tandremmen ikke er røget.
Hans bud er at jeg skal have en ny motor i ( han har ikke haft den skilt ad ). Han har givet et tilbud på at sætte en brugt motor i med 92.000 km på bagen. Dette skal koste 27.000 kr.
Er der nogen, der har hørt om lignende motorprobler før ? Ville jo gerne slippe for at skulle skifte hele motoren, hvis det nu er noget andet og mindre ( læs billigere )
På forhånd tak

Titel: Re: Hjælp
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det lyder godt nok mærkeligt..
har du fået en udskrift af kompressionstesten? - Den bør du forlange, da du nok har betalt for en diagnostik. Med den i hånden, kan du se hvad kompressionen er på de forskellige cylindre.

Umiddelbart lyder det mærkeligt at den skulle være røget på alle 4 cylindre på een gang. - Hvad er det præcist mekanikeren mener der er gået galt i motoren?

Gæst
han siger at kompressionen er 4 bar på alle cylindre. Han har ikke udtalt sig om hvad han tror der er galt. Har bare sagt at han mener der skal en ny motor i pga den manglende kompression. Han snakkede lidt om at tandremmen kunne have bøjet/ødelagt ventilerne, hvis remmen var "takket over". Men han har ikke gjort andet end at måle kompressionen og konstateret at tandremmen ikke er røget

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
tjah - hvis den er takket over, kunne det være rigtigt nok. I den slags tilfælde vil der ikke være andet at gøre end at pille toppen af og smide nye ventiler i - eller få en ny motor.

Kender du ikke en perlestensmekaniker der kan smide nye ventiler i sådan en kasse til en billig penge? - Ellers kan du måske eftersøge en på bilgalleri.dk - der er nok en der kan gøre det billigt.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time