Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 12:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre 14. jan 2011 13:06 
Gæst
De har lavet en kompressionstest og mener at en ventil er brændt af... mere ved jeg ikke...

Den kørte jo fint lige til den ikke ville starte... Kan der være en ventil der hænger - jeg aner ikke hvilken olie der er på... jeg har kun haft bilen i et par måneder.


Top
  
 
Indlæg: fre 14. jan 2011 13:31 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det er mærkeligt. har oplevet ved selvsyn at en brændt ventil ikke skulle kunne forhindre at den starter..

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 14. jan 2011 13:31 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det kan i princippet være tandremmen er hoppet en tand eller to.. har de tjekket det?

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: fre 14. jan 2011 17:14 
Gæst
Ja de har tjekket om den står korrekt... Og det gør den...


Top
  
 
Indlæg: lør 15. jan 2011 19:18 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
prøv at få dem til at lave en kikkertundersøgelse på bilen og se om de ved selvsyn kan konstatere en defekt ventil
ellers kan det være knastføleren.

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: søn 16. jan 2011 11:24 
Gæst
Det vil jeg prøve (hvis de har udstyret til det)


Top
  
 
Indlæg: søn 16. jan 2011 12:20 
Gæst
Hvor finder jeg en knastakselføler (ud over Ford) ? jeg synes de er lidt svære at lokalisere på nettet??


Top
  
 
Indlæg: man 17. jan 2011 12:01 
Gæst
Nu har jeg selv kigget ind i cylinderen og begge indsugningsventiler står helt åbne.
Jeg skal have bilen hjem igen og så må jeg pille ventildækslet af og se hvad der er knækket...


Top
  
 
Indlæg: man 17. jan 2011 17:39 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2315
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
når den tørner skulle knasterne gerne dreje rundt og lukke ventilerne - det skulle undre mig om det er fordi der er en løfter der hænger??

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: man 17. jan 2011 22:31 
Offline
Guld Medlem
Guld Medlem

Tilmeldt: tors 16. dec 2010 22:47
Indlæg: 52
Geografisk sted: Skanderborg
Du tager et gammelt tændrør og ødelægger porcelenet. Så borer du et hul igennem. Så svejser du et rør på tændrøret og en studs til kompressoren, så kan du lave et tryk i kammeret. Så kører du stemplet i top og skruer dit nylavede special-værktæj i. Så sætter du trykluft til, så kan du høre hvor luften kommer hend. Hvis det kommer op hvor du hælder olie i er dit stempel defekt. Kommer det ud af udsødningen er det udstødnings ventilen. Kommer det ud ved luft filtret er det indsuning ventilen.
Håber det kan hjælpe dig lidt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team