Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 23:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Platinum Medlem
Platinum Medlem

Skal snart ha købt olie hjem
Billigbilpleje.dk har en Castrol edge titanium olie, en magnatec olie, også Ford formula f original olie.
Edge titanium er dyrest, Ford original olie billigst, er der overdrevet at købe den dyre når den "originale" er billigere?

Sent from my iPhone using Tapatalk

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Bare specifikation og viskositet er overholdt skulle alt være godt. Jeg kører selv på Castrol Magnatec, men hvis original olien er billigst, så Kan du trygt hælde den på! Har aldrig hørt nogen råde folk til at holde sig fra at køre på original olie, snarere tværtimod!:)

Junior Medlem
Junior Medlem

Kører selv på Ford Formula olie fra billigbilpleje, og det fungerer aldeles udmærket. Bruger ca. 1 ltr. til efterfyldning mellem olieskift = 12.000 km. Olien stadig pæn brunlig/ikke sort. Motor kørt ca. 180.000 km. og kører ikke under 10 km/l . Bor endda i "Herlige udkants Danmark" med snørklede veje og ofte korte ture. Flot for en V6.

Prøvede Castrol Magnatec FE 5-30 sidste år, men motoren føltes uoplagt og træg længe efter og forbrug lå længe på ca. 9 km./l men blev bedre efterhånden som olien blev slidt. Denne olie er ellers specifikt anbefalet til Ford motorer, da den skulle være særlig vedhæftende for optimal smøring.

Jeg er som skrevet gået tilbage til Ford Formula (vist nok BP produkt) og meget tilfreds med denne olie.

Da jeg købte bilen var der Q8 5-30 olie påfyldt, og her kørte jeg også med et forbrug på mellem 9,5 og 9,9 l pr. 100 km.

Køber du et anerkendt mærke og overholder du skifte intervallerne er du godt dækket ind.

VIP Medlem
VIP Medlem

Ford formular f det mig bekendt castrol der laver det. Men det en udmærket olie jeg kørte 100000 km uden problemer

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time