Ingen tænding eller indsprøjtning == stendød

Her kan diskuteres teknik, problemer osv. relateret til Ford Mondeo årgang 1996 - 2001 (også kaldet MK2)
Post Reply
elendil
Bronze Medlem
Bronze Medlem
Model?:

Ingen tænding eller indsprøjtning == stendød

Post by elendil » Thu 10. Jun 2010 19:58

Hej,

Mondeo 1.8 sedan fra 94.

Jeg nåede ikke at finde ud af hvad der ellers er galt med den gamle skrammelkasse, før følgende skete:
Ved motorvejskørsel døde motoren pludselig. Ingen hakken eller andet først, den gik bare ud. Stendød var den de 1.5 time jeg ventede på autohjælp og de efterfølgende 3 timer det tog at køre den hjem.
Hjemme startede den fint igen. Jeg kørte til den blev godt driftvarm (ca. ti minutters kørsel), hvorefter den døde igen.
Iskold startede den igen og døde igen da den var driftsvarm. Siden har jeg ikke kunne få liv i den overhovedet.

Der kommer hverken tændingsgnist eller benzin. Starteren kører ok. Jeg har målt på både krumtapføler og knastakselføler. Jeg har også smidt 400 kr ud til ny tændspole uden effekt. Jeg har gået ledninger og sikringer igennem uden at finde noget. Jeg har haft styreboksen ude, åbnet den og konstateret at intet synligt er sket med den.

Hvad pokker kan det være?
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi
Fuel: Diesel

Re: Ingen tænding eller indsprøjtning == stendød

Post by noisy_cricket » Fri 11. Jun 2010 08:44

Kører vandet rundt? åbner termostaten? er der olietryk?
/cs
Board Administrator
noisy_cricket
VIP Medlem
VIP Medlem
Year: 2011
Model?: Mk4.5 2.0 TDCi
Fuel: Diesel

Post by noisy_cricket » Fri 11. Jun 2010 08:44

er der olie??
/cs
Board Administrator
elendil
Bronze Medlem
Bronze Medlem
Model?:

Post by elendil » Fri 11. Jun 2010 19:01

Hey,

Det viste sig efter endnu en dags bøvleri at ledningerne til krumtapositionssensoren var godt brugte. Den ene var revet over og den anden hang i en meget tynd tråd. Det skulle ikke undre mig om det var årsag til nogle af de andre skavanker den har. Den kører igen nu, hvor ledningerne er loddet sammen.

Tak for den hurtige respons (jeg tjekkede olien, og den var meget lav. Der må være kogt en del vand fra, mens jeg hyggede mig i kø ved Vejle den anden dag.
Post Reply