Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er tors 23. nov 2017 06:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tirs 12. jul 2016 20:24 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tirs 12. jul 2016 20:17
Indlæg: 4
hej
Jeg har en mondeo fra 1994 som kun har gået 58000km, den er begyndt at hoppe ned og op i gearene når den har kørt en 20-30km, jeg kører mest i "E" stillingen og når den begynder at hoppe så sætter jeg den på sport i nogle sekunder(10-20) og sætter den tilbage i "E" og så holder det op et stykke tid (5-30km) men kommer igen, nogle forslag ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: tirs 12. jul 2016 21:11 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: ons 2. mar 2011 19:34
Indlæg: 29
hvornår er der sidst skiftet olie på gearkassen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 13. jul 2016 18:52 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tirs 12. jul 2016 20:17
Indlæg: 4
det ved jeg faktisk ikke men det kan jeg få gjort, er der særlige hensyn i den forbindelse ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 13. jul 2016 18:54 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tirs 12. jul 2016 20:17
Indlæg: 4
olien står mellem mærkerne på pinden når motoren går tomgang og gearvælger er i N og det lugter ikke fælt


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 13. jul 2016 19:14 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: lør 5. nov 2011 18:15
Indlæg: 520
Geografisk sted: Fyn
gammelford skrev:
olien står mellem mærkerne på pinden når motoren går tomgang og gearvælger er i N og det lugter ikke fælt


Uden at være sikker er der et filter der skal skiftes sammen med olien

_________________
Mvh thy
2008 FORD MONDEO STATIONCAR 2,0 TDCI AUT titanium X


Top
 Profil  
 
Indlæg: ons 13. jul 2016 20:38 
Offline
Sølv Medlem
Sølv Medlem

Tilmeldt: ons 2. mar 2011 19:34
Indlæg: 29
filteret på min mk.II var et "levetidsfilter" der sidder inde midt i gearkassen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 14. jul 2016 21:26 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem

Tilmeldt: søn 20. sep 2009 17:49
Indlæg: 1917
mikaeltv skrev:
filteret på min mk.II var et "levetidsfilter" der sidder inde midt i gearkassen.
580000 er langt over levetid.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Top
 Profil  
 
Indlæg: lør 16. jul 2016 19:28 
Offline
Junior Medlem
Junior Medlem

Tilmeldt: tirs 12. jul 2016 20:17
Indlæg: 4
Det er 58000 km, olien er skiftet og dækslet under batterikassen har været af og ventilblokken har også været af (mekaniker der ved lidt om automater) og rengjort, kørte en tur på 20km, ingen problemer men efter en tur på 120km på motorvejen kom det så igen, gode ideer modtages


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team