Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 08:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Hej alle.

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en mk1 Mondeo 2,5 V6 Ghia aut. med læder, el-sæder, klima og hele pivtøjet i udstyr. Faldt over bilen under en tur til Hamburg, da den pludselig stod ved en forhandler og kiggede på mig. Jeg kunne simpelthen ikke stå for fristelsen efter at have hørt den sprøde V6'er i gang og vendt en god tur i den. 8-)

Jeg har nu fået bilen på danske plader, men der er desværre nu opstået lidt problemer med den:

1. Bilen skyder hvid røg hele tiden også når den er driftsvarm, men den bruger ikke vand og der er heller ikke umiddelbart tegn på vand i olien. Jeg havde hermed i første omgang udelukket toppakningen som problemet. Evt. nogen der kender til dette problem eller har et godt svar på dette? Det skal siges at bilen er en en-ejers med kun 164 tkm på klokken og alle service overholdt ved aut. Ford værksted. (første ejer årgang 1928)

2. Når jeg kører på motorvej ser det ifølge temp måleren ud til motoren ikke rigtig bliver driftsvarm, men så snart jeg holder stille efter en længere tur, kravler nålen hurtigt godt opad. Kan dette have noget med termostaten at gøre eller kan dette være linket sammen med problem 1? Bilen har ikke været kørt varm, af frygt for at ødelægge toppakningen.

Bonus info: Bilen har stået stille i min garage i 9 måneder inden jeg fik den på plader og ud at køre.

Takker mange gange på forhånd for alle gode råd og tidligere erfaringer med denne motor, da jeg ikke selv har den store tekniske forstand og erfaring med Mondeo V6'eren. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time