Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 18:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

Davs med jer.

Har lige fået købt mig en "dejlig" Ford Mondeo. Men havde et problem med at motoren ikke rigtig blev varm. Jeg skiftede så termostaten. Men var lidt uopmærksom da jeg skiftede den, så satte den forkert i. Så klemte den lille gennemløbs hul, så kuglen inden i, ikke kan rykke sig. Den vil jeg så skifte til en ny imorgen.

Efter jeg fik skiftet termostaten, begyndte det og være utæt ved vandpumpen, Så den fik mig og en kammerat skiftet til en ny.
Men efter det hele blev samlet, hyller eller piver bilen når jeg giver gas. Jeg tror selv at det enten er kileremmen eller tandremmen der er blevet stramt for meget. Ved ikke om i har andre ide`er til hvad det ellers kunne være. Men det vil vi også prøve og se på imorgen.

Nå nu til "hovede problemet". Efter vi har hældt køler væske på. og fyldt på til lidt over Min. mærket. Når vi starter bilen, ændre det sig hele tiden. Nogen gange er tanken hel tom, og andre gange så koger vandet faktisk derude og er helt fyldt op. Ved ikke om det kan være noget luft et sted måske? Kan ikke rigtig finde nogen måder og udlufter systemet på :/ Og føleren inde på displayet svinger meget op og ned i grader under kørsel. Og somme tider lige under det røde felt. Plus at nogen gange kommer der kold luft ud af blæserende inde i kabinen. Selvom at motoren er varm.

Er lidt trist med det problem.
I må bær over med mig. Skriv hvis i skal ha det forklaret med en anden måde. Så vil jeg forsøge.
Håber at der er nogle kloge hoveder herinde der kan hjælpe :)

Mvh J.vognsen

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time