Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er søn 19. nov 2017 16:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Gæst
Hejsa jeg har et problem, min mondeo fra 96 er holdt op med at kunne starte det vil sige at når nøgle drejes helt om sker der kun det at der kommer lys i instrument bordet og tændings rele'et trækker og derefter intet. Vi har fundet frem til at det mulighvis er en dårlig stel til den sekundære sikringsboks i motor rummet der er problemmet. men har i dag tjekket alle stel og lavet dem så de er ordentlige, men problemmet er der stadigvæk. Det skal siges at men kan være heldig at starte den hvis man sætter manuelt lys på bilen, slukker man lyset mens bilen køre dør bilen.

kan det være der hvor stel ledningen går ind i sikringsboksen?

Eller er det et helt andet problem?

Vi har prøvet at se om sikringsboksen kunne skilles ad men det ser ikke sådan ud, hvad kan man evt. gøre?

der er strøm nok på bilen, det er tjekket.

vi har målt lednings nettet fre tændingen og ud efter og tjekket at starter rele'et virker, vi har også fundet ud af at ved at lave en falsk stel fra stel benet på starte rele'et i sikringsboksen til minus på batteriet og drejer nøglen så køre starteren rundt men der er ingen tænding, i nøglens sidste position inden den drejes helt om køre benzin pumpen heller ikke,

Er der nogen der kan hjælpe en desperat mondeo ejer?

:twisted: :o

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hejsa .
Du skal åbne sikringsbox ude i motorrum og kikke under relæeren , der plejer ledningerne at irre væk så der ikke er kontakt til div relæer
Michael.

Gæst
hvordan kan man åbne den?

Jeg kan ikke umidlbart se det og har snakket med en der siger at man ikke bare kan åbne den da det er en del af det faste ledningsnet, men det er også det jeg hælder mest til at der er fejlen, har dog læst på andre forummer at startspærren kan lave ligende problemmer pga. kold lodninger i de gamle bosch startspærre. Vi vil jo gerne have bilen til at køre inden jul grin.

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hejsa .

Hvis du sender mig dit tlf . nummer i en privat besked så ringer jeg til dig , og prøver at hjælpe dig igennem .Er i ford famlilien og har lavet det i 31 år.
Michael.

Gæst
Hej Michael

Det behøves ikke da bilen køre igen det var et mutilstik inden i sikringsboksen den var gal med, benene greb ikke ordentlig fat i stikkene i boksen.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time