Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 18. nov 2017 09:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Gæst
Hejsa jeg er ny herinde, jeg har en mondeo 2.0 delta fra 96 gammel model, med følgende problem.

Motoren bliver meget varm selv ved korte ture og blæseren går ikke igang af sig selv, termostaten er skiftet blæserkontakten (sidder ned oven i termostat huset) er skiftet, men blæseren tænder efter 5 sek. at man piller stikket af blæserkontakten, så det er ikke blæser motoren. Er der nogen der har en ide hva det kan være? Jeg tænker at der måske er noget galt med ledningsnettet?

På viseren der iøvrigt kun virker periodisk kommer temp. aldrig over no i "normal"

Køleren bliver meget varm når stikket er sat på blæserkontakten. Men når jeg tager stikket af så bliver den ikke varm.

Håber i kan hjælpe.

M.v.h. Thorleif

VIP Medlem
VIP Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hejsa. Jeg vil mene at det er dit motorstyrings modul der ikke virker , systemet med kølerblæseren starter op virker rigtigt, når du afmonterer stikket.

Hilsen Michael.

Gæst
Hej jeg har nu fået målt ledninger igennem og fået renset div. stik mm.

Blæseren går igang men først når temperaturen er oppe på "M" i Normal feltet, det vil sige der hvor at toppakningen brædte af sidst.
Stikket til temperatur føleren var i stykker så det kun lige havde ved og derfor satte ud hele tiden.

Tomgang blev meget bedre efter at vi fandt ud af at gummi "T" stykket under strøm fordelleren sad løst ind mod motor blokken og fik et spændebånd på.

Jeg tænkte på at købe en termostat der sætter igang lidt tidligere vil det være en ide?

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det er nok føleren der er i stykker.. der sidder to følere - en på toppen og en i bunden af termostathuset. det er den i bunden der styrer blæseren.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time