Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 12:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Junior Medlem

hej alle sammen,
har en ford mondeo mk1 og må sige jeg er ved at være godt træt af den bil lige pt.
vi har lige monteret nye hjullejer samt vinterdæk, hjullejerne blev dog købt i thansen ved godt det ikke er fornuftigt men sådan er det jo.

men problemet er så at efter vi har monteret dette hvilket er gjordt efter alle kunstens regler, er der begyndt at komme mislyde fra højre side af fronten, det er en rumlen der er der når vi er ude og kører, man kan mærke det i bilen i rystelser. vi har kigget bremser og krængnings stabilisator, og der kan vi bare ikke finde nogle problemer?

der er ingen slør i hjulet når bilen er løftet op. så er godt nok ved at løbe tør for ider til hvad det kan være :(

mvh paw

Guld Medlem
Guld Medlem

Det kan være at der er hæl og tå på dine dæk. Kan også være det nye hjulleje. Har du prøvet at holde på fjederen og så dreje hjulet hurtig rundt? Hvis der mærkes vibrationer i fjederen der, så er det hjullejet der laver lyden.

Junior Medlem
Junior Medlem

strøm skrev:
Det kan være at der er hæl og tå på dine dæk. Kan også være det nye hjulleje. Har du prøvet at holde på fjederen og så dreje hjulet hurtig rundt? Hvis der mærkes vibrationer i fjederen der, så er det hjullejet der laver lyden.

hej strøm, kan godt se hvad du mener med hjul lejerene men hvad mener du med hæl og tå på dæk?

mvh paw

Guld Medlem
Guld Medlem

Det betyder at mønsteret på dækket kan have rejst sig. Det kan mærkes med hånden. Hvis det ikke føles nogenlunde glat når du du kører hånden over dækket så har det rejst sig og vil støje.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Kunne meget muligt være "flat spots". Hvordan har du opbevaret dine vinterdæk? Hvis de har stået ret op og ned på gulvet (dvs. lodret) i et halvt år, uden at blive flyttet på, så kan dette opstå. Taler af erfaring, ødelagde et sæt svine-dyre dæk til en BMW engang, fordi jeg ikke tænkte over det :roll:

Guld Medlem
Guld Medlem

Geografisk sted: Ribe
Jeg vil sige hjullejerne IGEN !
Mine erfaringer med lejer fra T Hansen er noget der bruges bandeord til.
Jeg forstår ikke folk vil købe det skidt.
Ikke for at gøre reklame nogen steder, men :
Forhjulsleje hos T.Hansen Kr. 339,00
Forhjulsleje hos Refako Kr. 368,00

Det er (efter min mening) slet ikke vær at monterer lejer fra T Hansen, og jeg har endda prøvet dem på en del forskellige biler, inden jeg blev klogere.

VIP Medlem
VIP Medlem

Jeg har nu ikke haft problemer med hjulleje fra T Hansen til MK1 - til gengæld har jeg været uheldig med en bærekugle til en Sierra som kun holdt ca. 10.000 Km

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time