Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 04:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors 14. maj 2009 19:11 
Gæst
Hejsa der ude..

Dejligt med et MONDEO forum!
Jeg er for nyligt blevet ejer af en Mondeo, og har fået den til rimelig billig penge. Med god grund åbenbart, jeg har ikke forstand på biler, og skulle bare have et køretøj hvor hele famillien kunne være i.. Efter de første 350Km er der røget en trækaksel, og da jeg så skulle have en kammerat til og skifte den fortæller han mig der er blevet skiftet motor, og instrument bord i bilen. Havde godt tænkt på det var mærkeligt at omdr. tæller ikke virkede, og at ABS lampen ikke lysede(for ABS virkede ikke)...
Den er købt som Mondeo 1,8i Celebriaton(mener jeg, den er lige på værksted ;) )fra 1994 og den motor der er i er en DOHC motor.. Er det den rigtige motor? Og bør den have ABS bremser? ABS bremser var noget jeg vægtede højt da jeg købte bilen, samt at der var airback i bilen..

På forhånd tak der ude...

Claus.


Top
  
 
Indlæg: tors 14. maj 2009 19:40 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
det er ikke lige til at sige om det er den rigtige motor, da DOHC står for Dual OverHead Camshafts, hvilket betyder overliggende knastaksler.
På den originale motor står der DOHC 16V - og ventildækslet er sølvfarvet! (men der er flere der også står DOHC på med et sølvfarvet ventildæksel)
Hvis du kan finde motorkoden, kan jeg fortælle dig om det er den rigtige der sidder i.

-Du skal ikke lade dig afskrække af at der er skiftet motor - den gamle kan jo have knækket en tandrem eller andet der kan gøre det billigere at skifte motoren, frem for at reparere den!

Celebration modellen skal have ABS - og 99% af alle 1994 modeller HAR ABS! - Hvis ABS ikke virker, kan det være en føler - ABS blokken går meget sjældent i stykker på den årgang der..

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Indlæg: tors 14. maj 2009 19:53 
Gæst
Tak for hurtigt svar.. Det gør heller ikke noget at motoren er skiftet, den kan som du skriver være stået af.. Men er bare rart at det er den rigtige type der er i(tænkte om det kunne være en ældre sierra motor der var lagt i).. Med hensyn til ABS, vil jeg få min kammerat til og kigge på det, da jeg heltst ser den er med ABS.


Top
  
 
Indlæg: tors 14. maj 2009 20:02 
Offline
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: man 13. apr 2009 19:36
Indlæg: 2316
Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
jeg tror ikke at motoren fra en sierra kan sidde i - i hvert fald ikke uden så mange ombygninger at det ikke kan svare sig.
Den kunne komme fra en escort.. - men så plejer der at stå ZETEC i stedet for DOHC 16V
men stik mig motorkoden - den sidder vist i nærheden af termostaten på forsiden af motoren..

mht ABS - sørg for at lampen virker i instrumentbordet - og så få en fejlkodeudlæser på.. de koster ikke ret meget og kan være nyttige i forbindelse med fejlfinding..

_________________
/cs
Board Administrator


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare emner i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum

Hop til:  
cron
POWERED_BY
Danish translation by Olympus DK Team © 2006, 2007 Olympus DK Team