Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er lør 25. nov 2017 02:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Diverse
Gæst
Hej !

Har netop købt mig en Mondeo - første Ford nogensinde.
Så ledte lidt på nettet og faldt over dette forum.

Har lidt spørgsmål så prøver jer herinde.

Det er en en Mondeo 2.0 St.car årgang 1995

Uret i instrumentbordet kan ikke ses om når det er mørkt - kan man skifte noget pære ?
Jeg har har fået 3 nøgler med - og 2 fjernbetjeninger til centrallås.
Der står på sideruden at bilen er udstyret med alarm. Hvordan finder jeg ud af om der er alarm på ? Den ene nøgle har en trykknap men der sker ikke noget når jeg trykker.
Formentligt et fladt batteri men har også googlet mig til at det skulle være en lampe der er i nøglen - passer det ?

Vender tilbage med flere ? efterhånden som jeg får kigget bilen igennem.

Allan

Titel: Re: Diverse
VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Tillykke med den :)

Uret: mener du digital-uret? Tror ikke det kan betale sig at skifte pæren, nok nemmere at købe et nyt (brugt) ur på ebay.

Alarm: hvilken alarm skulle det være, hvilket mærke? Har du prøvet at slå alarmen til, og så åbne døren? ;)

Ja, der er en lille pære i nøglen, batteriet er sådan et lille knap-batteri som blot skal skiftes, så burde den virke.

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sverige, syd for Helsingborg
tæløk med den - jeg har selv haft sådan en lækker sag for år tilbage ;)

Der er en pære i urtingen, så vidt jeg husker... hele tingesten kan tages ud med en flad skruetrækker - den skal bare vippes ud.

der blev solgt meget få mondeoer med original alarm herhjemme, da det aldrig har været standardudstyr. Er det en original alarm?
Slå alarmen til og stil dig ude på siden af bilen og rok den fra side til side..
Er det en IR nøgle? så skal den pege ned på dørhåndtaget mens du trykker - og tryk to gange for dobbeltlås.. - det kan også være en alm. lampe der er i nøglen.. så er det bare batteriet der skal skiftes

Gæst
Det er jo en ældre slæde men syntes den kører rigtig fint.
Har lige måtte skille mig af med en Previa (8 pers) pga.
aut. gearkasse stod af - sådan en kører nu også godt :D

Nå men jeg prøver at tage uret ud for at se om der en pære som kan skiftes.
Alarmen - jeg ved ikke om det er originalt eller ....
Det står ikke noget på fjernbetjeningerne og jeg ved ikke lige hvor
jeg skal lede efter alarmboksen ? Så måske er det bare fjernbetjent centrallås ?

Hvis jeg låser på fjernbetjeningen kan åbne med nøgle uden der sker noget.
Jeg kan også ryste bilen og sidde inden i den og hoppe uden noget sker.

Jeg har som sagt 3 nøgler som alle virker. 2 af dem er "alm" nøgler
hvor jeg bruger fjernbetjeningen sammen med.

Den 3 nøgle troede jeg var med fjernbetjent lås men tror bare det er med lys i.
Kan ikke rigtigt tjekke det da batteriet er fladt.

Allan

VIP Medlem
VIP Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lund, Sverige
Pinoc skrev:
Hvis jeg låser på fjernbetjeningen kan åbne med nøgle uden der sker noget. Jeg kan også ryste bilen og sidde inden i den og hoppe uden noget sker.
Så måske er det bare fjernbetjent centrallås ?

Det har jeg på fornemmelsen at det bare er. Hvis der ikke står noget "brand" på alarmmærkaten i ruden (DEFA, Bosch, Cobra eller andet) er det sandsynligvis bare en mærkat og ikke andet. (Hvad står der egentlig på den mærkat??)
Du kunne også gå på opdagelse i dit motorrum. De fleste bilalarmer, selv de billige, har en sirene monteret i motorrummet. Nogle virker også blot på hornet, men hvis du ikke kan se en sirene er der med al sandsynlighed ingen alarm i bilen :)

Hvad angår selve nøglen er jeg sgu lidt forvirret. Hvor mange knapper har den? Og sidder der overhovedet en lillebitte lygte i den??
Jeg kan huske, at på Sierra-nøglerne sad der en lille lygte i nøglen, men jeg kan ikke Google mig frem til, om der nogensinde har været lygte i Mondeo-nøgler...

Angående lys i uret: der sidder en pære i nogle af urerne, men på andre er det en lille LED-pære du ikke kan skifte selv. I det tilfælde er det nemmere at købe et nyt ur, koster ca. 150,- inkl. fragt på ebay :)

Previa... hehe. Jeg var engang runner på en filmproduktion og drønede en del rundt i en Previa minibus. Kørte fint men er du gaaaaal, den havde dårlige hjullejer :)

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time