Ford-Mondeo.dk

Stedet for Mondeoentusiaster
Dato og tid er fre 24. nov 2017 00:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Gæst
Hej, jeg har lige købt en '95 mondeo v6 men har lidt problemer med a den sætter ud og hugger/hakker en del i lave odrejninger og det er blevet værer og værer med tiden, prøvede at skifte tændrør og satte dem til 1,3mm som dem der sad i den kørte med og det hjalp ingening men fandt så ud af efterfølgende at de skulle stå 1,0mm og satte dem så til det og det hjalp lidt men gik egentlig hurtigt over til at det faktisk blev dårligere end før og satte også ud i højere omdrejninger end før og nu i går gik det så helt galt så den faktisk ikke kunne køre mere og kunne heller ikke starte bilen men da den så havde stået lidt kunne jeg starte igen men kørte dårligt. Har ikke skiftet tændspole og kabler endnu men det er bestilt og skifter det i dag men rodede lidt med det i går og fandt så en veakuum slange som går fra en sort tynd plastik slange lige til højre for tændspolen ved ikke lige hvad jeg skal kalde det men sidder sammen med nogle andre små plastik slanger i røde og grøn og skal så gå et sted hen som jeg ikke ved hvor er og har ledt temlig meget efter det og kan ikke finde det for i slangen var der en studs som er knækket et sted fra og håber så at der er en der ved hvor det er ?? Fandt også en løs slange mere som kommer inde fra højre forskærm og går langs inderskærmen ned til forlygten hvor der så sidder en studs i enden men er heller ikke monteret, om det har noget at sige med at motoren kører og hugger/hakker i det ved jeg ikke men de skal i hvert ikke sidde løse..

På Forhånd Tak
MVH. Morten

Gæst
Hvis mondeo´en hakker så kan dette skyldes at man har defekte tændrør og/eller tændkabler. Eventuelle
overslag kan ses på tændrørene (brune aftegninger på keramikken)
Tændrør og/eller tændkabler kan også være skyld i andre generelle driftsproblemer.

En anden ting der kan skyldes at en Mondeo "hakker", er MAF´en. En MAF "måler" luftstrømmen
igennem den og giver et signal til ECU´en som så beregner mængden af brændstof m.v.
I MAF´en er en lille tråd som kan blive snavset/sodet o. lign. og dette gør at MAF´en giver nogle
ukorrekte signaler til ECU´en og disse signaler gør at mondeo´en kan hakke/hoppe en smule.
Ford vil sikkert få en kunde til at investere i en ny MAF, men det kan rent faktisk lade sig gøre at rense
en MAF og dermed spare en del penge. MAF´en sidder efter luftfilteret og kan kendes ved at der sidder
et multistik på den og der står også "MAF".
Når man skiller en MAF ad, er det vigtigt at man ikke kommer til at knække den skrøbelige tråd. Man
skal også sørge for at det rensevæske man bruger til at rense tråden med, fordamper og ikke efterlader
nogen hinde o. lign, her kan isopropylalkohol, sprit og kontaktrens f.eks. bruges

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time